Kodea: 302408 | Irakasgaia: ESKOLA-PRAKTIKAK 1 | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Kanpo praktikak | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Psikologia eta Pedagogia | |||||
Irakasleak: | |||||
LOPEZ-MUGARTZA IRIARTE, JUAN CARLOS (Resp) [Tutoretzak ] | PELLEJERO GOÑI, MARÍA LUCÍA [Tutoretzak ] | ||||
TREBOL UNZUE, FERNANDO [Tutoretzak ] | ZULOAGA LOJO, LOHITZUNE [Tutoretzak ] | ||||
SOTO VALLE, ROBERTO [Tutoretzak ] | HOYUELOS PLANILLO, ALFREDO [Tutoretzak ] | ||||
DOMBLAS GARCIA, ANDRÉS [Tutoretzak ] | ETXANDI GOÑI, RAUL [Tutoretzak ] |
2.1 Oinarrizko gaitasunak
OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
OG3 - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
OG4 - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
GO1 - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
GO2 - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
GO3 - Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Eskola curriculumeko zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea.
GO10 - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.
GO11 - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.
2.3. Zeharkako gaitasuna
ZG2 - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
GE2 - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
GE3 - Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.
GE8 - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
GE11 - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
GE12 - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Ikasketaren emaitzak zehazten dira, batez ere, aldez aurretik lortu diren gaitasunak eskolan egoki eta eraginkor martxan jartzen direnean. Hala badagokio, egindako jarduerari buruzko adierazpenean ere ikusiko da. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: Unibertsitateko eta ikastegiko irakasleek ziurtatzen dute, zalantzarik gabe, tituluari dagozkion gaitasun pedagogikoak eta diziplinakoak martxan jarri direla, eta gehienetan maisutasuna erakusten dela.
- Erdi mailakoa: Unibertsitateko eta ikastegiko irakasleek ziurtatzen dute, zalantzarik gabe, tituluari dagozkion gaitasun pedagogikoak eta diziplinakoak martxan jarri direla, eta gehienak lortu direla, ezagutza pedagogikoetan eta diziplinakoetan defizitak badira ere; alabaina, defizit edo ments hauek zuzendu daitezke praktika profesionalarekin, ikastetxeetan integratzearekin eta aparteko arduraldiarekin; eta uste izatekoa da hori lor daitekeela praktikak egiten direnetik gradua lortu arte doan denboran.
- Eskasa: gaitasun falta irakaslana egiteko, eta ments nabarmenak, oro har, zuzendu ezin daitezkeenak aparteko arduraldiarekin, praktikak egiten direnetik gradua lortu arte doan denboran.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Kodea |
Deskribapena |
4. IM |
Elkarreragina talde txikian. |
5. IM |
Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea |
Deskribapena |
Orduak |
Izaera presentziala |
1. JH |
Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) |
4 |
100 |
2. JH |
Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). |
115 |
100 |
3. JH |
Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. |
30 |
10 |
5. JH |
Tutoretzak |
1 |
100 |
Kodea |
Deskribapena |
% |
% Berreskuragarria |
ES1 |
Asistentziak eta parte hartzea gelan edo, hala badagokio, ikastetxean |
60 |
|
ES2 |
Lan teorikoak: liburuen aipamenak eta sintesiak |
15 |
15 |
ES3 |
Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, hala badagokio, ebaluaketa |
25 |
25 |
Ebaluazio sistemako baliabide hauek honela zehazten dira:
1. ES: Ikastetxeko tutorearekin elkarrizketa eta honek sinatzen duen ebaluazio orria.
2. ES eta 3. ES: Praktiketako Oroitidazkia. Bertan, ikas-irakas prozesuen eta haien kudeaketaz eta kontrolaz dituzten gaitasunen inguruko ezagutza jasotzen da.
1. Antolaketa, ikastetxearen testuinguru soziologikoa eta haren funtzionamendu integratua.
2. Irakas eginkizuna: programazioa, estrategia metodologikoak eta baliabide didaktikoak.
3. Norbanakoaren eta taldearen garapena eskolaren testuinguruan.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Materien irakasgai bakoitzean zehaztutako erreferentziak: Hezkuntza, Psikologia eta Soziologia.