Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2016/2017 | Beste urte batzuk:  2015/2016  |  2014/2015  |  2012/2013 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302201 Irakasgaia: ARTEAK ETA ONDARE HISTORIKOA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 2º S
Saila: Geografia eta Historia
Irakasleak:
SAN MARTIN CASI, ESTHER M. FERMI   [Tutoretzak ] ARRIAGA AZCARATE, AMAIA   [Tutoretzak ]
ALBENIZ BRATOS, ANDONI   [Tutoretzak ] GAZTELURRUTIA ERDOZAIN, MIKEL   [Tutoretzak ]
URBELZ MUNUCE, ARAITZ   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza/ Historia

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Gai-zerrenda eta edukiak

  • Ikus kultura eta arte plastikoen adierazpenei hurbilketa. Hezkuntzarako duten balioa.
  • Ikus arteen errepresentazio estrategia ezberdinak ezagutzea haur eta lehen hezkuntzako hezkuntza prozezuak aberastu ahal izateko
  • Beste garai eta ingurune kulturaletako musika, plastika eta ikus adierpeazpenei hurbilketa. Hezkuntzarako duten balioa.
  • Haur eta gazteen kultura estetikoak
  • Ondarearen elementurik esanguratsuenak ezagutzea, historia, geografia eta arteen kontzeptu ezberdinak lotzen dituen herentzia historikotzat hartuta.
  • Arteak eta ondarea informazio iturri bezala ezagutzea prozezu social, ekonomiko eta kulturalei buruzko ezagutza eskuratzeko.
  • “Musika, “musika eta ondarea”, “musika eta lurraldea”, “musika eta ideologia” eta “estilo musikala” hitzak ezagutzea eta definitzen jakitea.
  • Musikaren espazio sozialak eta musikaren funtzio soziala ezagutzea. Musikaren manifestazioetara eta kultura musikalera hurbiltzea eta hezkuntzan duen balioa ezagutzea.
  • Beste garaietako manifestazio musikaletara eta testuinguru kulturaletara hurbiltzea, eta hezkuntzan duten balioa ezagutzea. Espainako ondare musikalaren kudeaketa ezagutzea.

Gora

Deskribatzaileak

Arteak, Ondare kultural, Ondare naturala, Ondare territoriala, Ondare musikala.

Ikasgaia “Historia” gaiari dagokio, eta hurrengo gaiak jorratzen dira:                        

ARTEAK: Arte plastiko eta bisualen errepresentazio eta adierazpen estrategiak: artea erreliatateari buruzko errelatoa, artea ikerketa estetikoa, artea adierazpen eta komunikazioa, artea diskurtso kritikoa.

ONDARE KULTURALA: Ondarea eta nortasuna hezkuntza eremu kulturanitzetan; ondare kulturala hezkuntza baliabidea; hiri paisaia gaur egungo hirigintzaren ikuspegitik. Ondare naturala: osagaiak, interpretazioa eta babespena. Ondare kulturala eta lurraldea: osagaiak, analisia eta babespena.

MUSIKA: Fenomeno musikalaren dimentsioa: objektua eta prozezua. Musika eta pentsamendua. Ondare musikala eta bere kudeaketa. Nafarroako ondare musikala. Espazioa sozialak eta musikaren funtzio soziala.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

1 OG ‐ Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa‐arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

3. OG ‐ Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

4. OG ‐ Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

2. GO ‐ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan

4. GO ‐ Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena

8. GO ‐ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

10. GO ‐ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

11. GO ‐ Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus‐entzunezko informazioa aukeratzea.

12. GO ‐ Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea

2.3 Zeharkako gaitasuna

2. ZG ‐ Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo,

hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

2. GE ‐ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

3. GE ‐ Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.

4. GE ‐ Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.

7. GE ‐ Lankidetza, motibazioa eta ikasteko grina sustatzea, eta ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea.

8. GE ‐ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

9. GE ‐ Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.

10. GE ‐ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

12. GE ‐ Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Ikus arteak atala

-       Bertako zein beste ingurunetako eta bereziki garaikideak diren arte plastikoaaren adierazpenak ezagutzea eta betetzen dituzten erabilpen ezberdinak ulertzea.

-       Arteak eta ikus kulturak (irudigintza) daukaten harremana ezagutzea eta ulertzea.

-       Arteak eta ikus kulturak jarduera pedagogikorako ematen duten aukeraz jabetzea

-       Historian zehar artistek erabilitako errepresentazio moduak eta komunikazio estrategiak ulertzea eta beraz, horiek identifikatu, azaldu, deskribatu eta klasifikatzea.

-       Manifestazio artistikoak eta hauen errepresentazio moduak eta komunikazio estrategiei buruzko ezagutza eta ulermena irudi eta artefaktu estetiko propioak sortzeko erabiltzea.

-       Irudiak interpretatzeko ikuspegi ezberdinak ezagutu eta aplikatzen ikastea

-       Arte garaikideko artelanak analizatu eta konparatu errepresentazio modu eta komunikazio estrategia ezberdinak identifikatu eta ezberdintzeko.

-       Hezkuntza testuinguruetan zehaztutako helburu hezigarriak betetzeko erabilgarriak izan daitezkeen artelanak zeintzuk diren interpretatzea.

Musikako atala

  •  Fenomeno musikalaren dimentsio ezberdinetaz konsziente izatea.

  • Magisteritzako graduen kurrikuloan kulturazkoa  eta artistikoa den konpetentziarekiko perspektiba edukitzea.

  • Musika hizkuntza gisa duen dimentsio ezberdinetza konsziente izatea.

  •  Ondare musikala, informazio iturritzat hartu, sozialak,Kulturalak eta ekonomiazkoak diren  ezagutzak lortzeko.

  •  Eremu eta  funtzio sozial batean textuinguratu ikasitako musikak. 

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak

Kodea

Deskribapena

1.IM

Azalpen magistrala osoko bilkuretan

2.IM

Elkarreragina talde handian

3.IM

Elkarreragina talde ertainean

4.IM

Elkarreragina talde txikian

5.IM

Banakako elkarreragina: ikasketa autnomorako egitekoak eta jarraibideak

 

5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea

Azalpena

Orduak

Izaera presentziala

1. PJ

Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak

45

100

2. PJ

Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak)

15

100

3. PJ

Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa

30

10

4. PJ

Ikaslearen ikasketa autonomkoa

50

0

5. PJ

Tutoretzak

5

100

6. PJ

Ahozko eta idatzizko azterketak.

5

100

Gora

Ebaluazioa

 

 

 

 

 

 

Kodea

Azalpena

%

%Berreskuragarria

E1

Asistentzia eta partehartzea.

15

 

E3

Lan praktikoak

15

 

E4

Ahozko edo idatzizko frogak.

70

70

 

TOTALA

100

70

 

Moduluen arteko batazbestekoa:

-        Modulu bakoitzak pisu ezberdina dauda ikasgaian: Musika(20%)Artea (40%), Ondare historikoa (40%)

-        3 moduluen arteko batazbestekoa egiteko, gutxienezko 4 bat lortu behar da modulu bakoitzean. 4 hori lortzen ez duen ikasleak modulu hori(ek) gainditzeko ez ohiko/errekuperazio ebaluazio erabili dezake, baina horretan ere gutxienezko 4 bat lortu beharko du.

Berreskuperapen/ez ohiko ebaluazioa

-       Ikasgaia gainditzeko bigarren aukera, “errekuperazioa” deritzoguna, jarraieko ebaluazioan parte hartu duten ikasleentzako besterik ez da izango.

Atal/modulu bakoitzak hurrengo ebaluazio aspektuak zehaztu ahalko ditu:

-       Atala/modulua gainditzeko, ebaluazio jarduera bat gainditutzat emateko edo azkeneko kalifikazioan ponderatzeko eskatzen diren gutxienezko kalifikazioak.

-       Zenbait jardueretan parte hartzeko eta horiek gainditzeko beharra

 

Ikus arteak modulua:

Ebaluazio jarduera

 (%)

Gutxienezko kalifikazioa

Berreskuragarria

Talde lana(k)

30

4

Ez

Idatzizko froga

70

4

Bai

 

Plagio y ciberplagio

USO DE MEDIOS FRAUDULENTOS: Todo documento entregado por el estudiante que incurra en plagio total o parcial, que haga uso de medios fraudulentos, que contenga material extraído de Internet sin indicar claramente su procedencia o que no esté debidamente referenciado en cuanto a los recursos empleados para su elaboración conllevará:
1. El suspenso del documento presentado.
2. Y el suspenso del conjunto de la asignatura.
Tales estudiantes, además, podrán ser objeto de la debida sanción tras la apertura del correspondiente expediente disciplinario.
En lo que atañe a tales usos, efectos y circunstancias, por tanto, se atenderá a lo dispuesto en el Capítulo VIII “Uso de medios fraudulentos” del Acuerdo por el que se aprueba la normativa reguladora de los procesos de evaluación de la Universidad Pública de Navarra (A.61/2011. Consejo de Gobierno de 15/12/2011).

Gora

Gai-zerrenda

Ikus artearen ataleko gai-zerrenda

  • 1go gaia: Artea eta errealitatearen errepresentazioa. Artea mimesisa vs. Artea errelatoa. 
  • 2en gaia: Abstrakzioak. Artea ikerketa estetikoa: Formaren inguruko azterketa.
  • 3en gaia: Expresionismoak. Artea espresioa: Barneko mundu eta egoeraren azalpena.
  • 4en gaia: Narrazioak. Artea ideaen adierazpen eta transmisioa.
  • 5en gaia: Narrazioak. Artea gizarte eta kulturaren komentarioa: diskurtso kritikoak.

 Musikako moduloa
Tema 1: Musika kurrikuloan  eta ikasketa helburu. Gaitasun kulturala eta artistiko zein musikala.

Tema 2: Hizkuntza musikalaren oinarrizko  alderdiak.
Tema 3: Ondare musikala: erizpideak eta definizioa.
Tema 4:  Musikaren espazio eta erabilera sozialak.

 

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Ikus artearen ataleko bibliografia eta baliabideak

  • Oinarrizko bibliografía
    • BERGER, John (1972) Modos de ver. Barcelona: Gustavo Gili (2014)
    • CHARMAN, Helen, ROSE, K. y G. WILSON (eds.) (2006). The art gallery handbook: a resource for teachers. London: Tate
    • DE DIEGO, Estrella. (2004). La guía Caja Madrid para el arte ahora mismo. Madrid: Obra Social Caja Madrid
    • FREELAND, Cynthia, (2003). Pero, ¿es esto arte?, Cátedra, 2003
    • GOMBRICH, Ernest. (1960) Arte e ilusión. Estudio sobre lapsicología de la representación pictórica. Phaidon (2008)
  • Bibliografia osagarria
    • AGIRRE, Imanol (2000). Teorías y prácticas de la educación artística. Barcelona: Octaedro (2005)
    • BARROSO, Julia. (2005).  Tema, iconografía y forma de las vanguardias artísticas. Piedras Blancas: Aljimez
    • CALVO SERRALLER, Francisco. (2001). El arte contemporáneo. Madrid: Taurus
    • FÓSTER, Hal; Krauss, Rosalind; Bois,  Yve-Alain, Benjamin;  Buchloh, H.D. (2006). Arte desde 1900. Modernidad, antimodernidad y posmodernidad. Madrid: Akal
    • HERNÁNDEZ, Fernando (1997). Educación y cultura visual. Barcelona: Octaedro
    • TATARKIEWICZ, W., (1979). Historia de seis ideas, Tecnos, Madrid: Tecnos (2002)

Ondare historikoaren ataleko bibliografia eta baliabideak

NUPeko liburutegiko katalogoan sartzeko esteka:

https://biblioteca.unavarra.es/abnetopac/abnetcl.cgi/O7184/IDae81fdd4?ACC=101

Gora

Hizkuntzak

Euskara eta erdera

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.

Gora