Kodea: 302201 | Irakasgaia: ARTEAK ETA ONDARE HISTORIKOA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Geografia eta Historia | |||||
Irakasleak: | |||||
SAN MARTIN CASI, ESTHER M. FERMI [Tutoretzak ] | ARRIAGA AZCARATE, AMAIA [Tutoretzak ] | ||||
ALBENIZ BRATOS, ANDONI [Tutoretzak ] | GAZTELURRUTIA ERDOZAIN, MIKEL [Tutoretzak ] | ||||
URBELZ MUNUCE, ARAITZ [Tutoretzak ] |
Gai-zerrenda eta edukiak
Arteak, Ondare kultural, Ondare naturala, Ondare territoriala, Ondare musikala.
Ikasgaia “Historia” gaiari dagokio, eta hurrengo gaiak jorratzen dira:
ARTEAK: Arte plastiko eta bisualen errepresentazio eta adierazpen estrategiak: artea erreliatateari buruzko errelatoa, artea ikerketa estetikoa, artea adierazpen eta komunikazioa, artea diskurtso kritikoa.
ONDARE KULTURALA: Ondarea eta nortasuna hezkuntza eremu kulturanitzetan; ondare kulturala hezkuntza baliabidea; hiri paisaia gaur egungo hirigintzaren ikuspegitik. Ondare naturala: osagaiak, interpretazioa eta babespena. Ondare kulturala eta lurraldea: osagaiak, analisia eta babespena.
MUSIKA: Fenomeno musikalaren dimentsioa: objektua eta prozezua. Musika eta pentsamendua. Ondare musikala eta bere kudeaketa. Nafarroako ondare musikala. Espazioa sozialak eta musikaren funtzio soziala.
2.1. Oinarrizko gaitasunak
1 OG ‐ Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa‐arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
3. OG ‐ Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG ‐ Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
2. GO ‐ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan
4. GO ‐ Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena
8. GO ‐ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
10. GO ‐ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.
11. GO ‐ Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus‐entzunezko informazioa aukeratzea.
12. GO ‐ Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea
2.3 Zeharkako gaitasuna
2. ZG ‐ Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo,
hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
2. GE ‐ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
3. GE ‐ Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.
4. GE ‐ Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.
7. GE ‐ Lankidetza, motibazioa eta ikasteko grina sustatzea, eta ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea.
8. GE ‐ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
9. GE ‐ Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.
10. GE ‐ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
12. GE ‐ Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikus arteak atala
- Bertako zein beste ingurunetako eta bereziki garaikideak diren arte plastikoaaren adierazpenak ezagutzea eta betetzen dituzten erabilpen ezberdinak ulertzea.
- Arteak eta ikus kulturak (irudigintza) daukaten harremana ezagutzea eta ulertzea.
- Arteak eta ikus kulturak jarduera pedagogikorako ematen duten aukeraz jabetzea
- Historian zehar artistek erabilitako errepresentazio moduak eta komunikazio estrategiak ulertzea eta beraz, horiek identifikatu, azaldu, deskribatu eta klasifikatzea.
- Manifestazio artistikoak eta hauen errepresentazio moduak eta komunikazio estrategiei buruzko ezagutza eta ulermena irudi eta artefaktu estetiko propioak sortzeko erabiltzea.
- Irudiak interpretatzeko ikuspegi ezberdinak ezagutu eta aplikatzen ikastea
- Arte garaikideko artelanak analizatu eta konparatu errepresentazio modu eta komunikazio estrategia ezberdinak identifikatu eta ezberdintzeko.
- Hezkuntza testuinguruetan zehaztutako helburu hezigarriak betetzeko erabilgarriak izan daitezkeen artelanak zeintzuk diren interpretatzea.
Musikako atala
Fenomeno musikalaren dimentsio ezberdinetaz konsziente izatea.
Magisteritzako graduen kurrikuloan kulturazkoa eta artistikoa den konpetentziarekiko perspektiba edukitzea.
Musika hizkuntza gisa duen dimentsio ezberdinetza konsziente izatea.
Ondare musikala, informazio iturritzat hartu, sozialak,Kulturalak eta ekonomiazkoak diren ezagutzak lortzeko.
Eremu eta funtzio sozial batean textuinguratu ikasitako musikak.
5.1. Irakas metodologiak
Kodea |
Deskribapena |
1.IM |
Azalpen magistrala osoko bilkuretan |
2.IM |
Elkarreragina talde handian |
3.IM |
Elkarreragina talde ertainean |
4.IM |
Elkarreragina talde txikian |
5.IM |
Banakako elkarreragina: ikasketa autnomorako egitekoak eta jarraibideak |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea |
Azalpena |
Orduak |
Izaera presentziala |
1. PJ |
Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak |
45 |
100 |
2. PJ |
Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak) |
15 |
100 |
3. PJ |
Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa |
30 |
10 |
4. PJ |
Ikaslearen ikasketa autonomkoa |
50 |
0 |
5. PJ |
Tutoretzak |
5 |
100 |
6. PJ |
Ahozko eta idatzizko azterketak. |
5 |
100 |
|
|
|
|
Kodea |
Azalpena |
% |
%Berreskuragarria |
E1 |
Asistentzia eta partehartzea. |
15 |
|
E3 |
Lan praktikoak |
15 |
|
E4 |
Ahozko edo idatzizko frogak. |
70 |
70 |
|
TOTALA |
100 |
70 |
Moduluen arteko batazbestekoa:
- Modulu bakoitzak pisu ezberdina dauda ikasgaian: Musika(20%)Artea (40%), Ondare historikoa (40%)
- 3 moduluen arteko batazbestekoa egiteko, gutxienezko 4 bat lortu behar da modulu bakoitzean. 4 hori lortzen ez duen ikasleak modulu hori(ek) gainditzeko ez ohiko/errekuperazio ebaluazio erabili dezake, baina horretan ere gutxienezko 4 bat lortu beharko du.
Berreskuperapen/ez ohiko ebaluazioa
- Ikasgaia gainditzeko bigarren aukera, “errekuperazioa” deritzoguna, jarraieko ebaluazioan parte hartu duten ikasleentzako besterik ez da izango.
Atal/modulu bakoitzak hurrengo ebaluazio aspektuak zehaztu ahalko ditu:
- Atala/modulua gainditzeko, ebaluazio jarduera bat gainditutzat emateko edo azkeneko kalifikazioan ponderatzeko eskatzen diren gutxienezko kalifikazioak.
- Zenbait jardueretan parte hartzeko eta horiek gainditzeko beharra
Ikus arteak modulua:
Ebaluazio jarduera |
(%) |
Gutxienezko kalifikazioa |
Berreskuragarria |
Talde lana(k) |
30 |
4 |
Ez |
Idatzizko froga |
70 |
4 |
Bai |
Plagio y ciberplagio
Ikus artearen ataleko gai-zerrenda
Musikako moduloa
Tema 1: Musika kurrikuloan eta ikasketa helburu. Gaitasun kulturala eta artistiko zein musikala.
Tema 2: Hizkuntza musikalaren oinarrizko alderdiak.
Tema 3: Ondare musikala: erizpideak eta definizioa.
Tema 4: Musikaren espazio eta erabilera sozialak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Ikus artearen ataleko bibliografia eta baliabideak
Ondare historikoaren ataleko bibliografia eta baliabideak
NUPeko liburutegiko katalogoan sartzeko esteka:
https://biblioteca.unavarra.es/abnetopac/abnetcl.cgi/O7184/IDae81fdd4?ACC=101
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.