Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2020/2021 | Beste urte batzuk:  2019/2020  |  2018/2019  |  2017/2018 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302001 Irakasgaia: IRAKASLE LANBIDEA GARATZEKO BALIABIDEAK
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
APARICIO AGREDA, Mª LOURDES   [Tutoretzak ] BELLETICH RUIZ, OLGA GRIMANESA (Resp)   [Tutoretzak ]
PEREZ GOYA, UNAI   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa / Prestakuntza osagarria

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Moduloa 1 (75 ordu). NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez programazio didaktikoko prozesuak ikasten dira irakaskuntzaren funtzio publikorako sarbiderako.

Era praktikoan diseinatzen dira urteroko programazioa eta unitate didaktiko bat programazio-ereduengandik aurrera.

Moduloa 2 (25 ordu): NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez ikasten da M1 eta M3-en garapenarekin lotutako roleko jokoak egiten,  bideo edizioa erreminta bezala erabiliz.

.Moduloa 3 (50 ordu): NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez oinarriak eta gako praktikoak garatzen dira, tutoretzaren eta heziketa emocionalaren esparruan gatazka kudeaketarako esku-hartze egoerak.

Hiru moduluak on-line formatuko era paraleloan garatzen dira.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

2. OG -Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG-Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

4. OG-Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

Gaitasun orokorrak

1. GO-Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

4. GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.

5. GO - Ikasgelan eta hortik kanpoan bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasle bakoitzaren ahalegina, konstantetasuna eta diziplina sustatzea eta balioestea.

7. GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

Zeharkako gaitasunak

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa. 

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE-Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

4. GE-Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.

5. GE-Eskola ikasketa eta bizikidetza testuinguruetan, arauen onarpenean, jarraikitasunean, norberaren diziplinan eta besteekiko begirunean sakontzea.

8. GE-Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

9. GE-Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.

10.GE-Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

11.GE-Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

12.GE-Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Horrela, ikasgai honetarako ikaskuntza-emaitzak, eduki-multzo bakoitzari dagokionez, hurrengoak dira:

1.IE. Aitortzen ditu, azaltzen ditu eta aplikatzen ditu kudeaketarekin, funtsezko programazioarekin lotutako nozioak, gatazka konponbidea akzio tutorialean eta Lehen Hezkuntzako irakaskuntzaren funtzioen esparruan bideo-ediziorako erremintaren erabilera.

2.IE. Urteroko programazioak diseinatzen ditu programazioaren elementu desberdinei, barneko koherentziari eta curriculumaren malgutasunari eta bere oinarritze teorikoari arreta ipiniz.

3.IE. Osatutako unitate didaktikoak lantzen ditu funtsezko kontzeptuak eta programazioarekin eta irakaskuntzaren kudeaketa kurrikularrarekin lotutako heziketa-printzipioak emanez.

4.IE. Diseinatzen ditu gatazka-kudeaketa proposamenak eta ikasgela-testuinguruetako akzio tutoriala, aniztasunerako, perspektiba inklusiborako eta heziketa emozionalerako arreta kontuan hartuz

5.IE. Gatazka-kudeaketari buruzko kasu errealak analizatzen ditu eta heziketa-esku-hartze proposamenak argudiatzen ditu.

6.IE. Inplikazio-jarrera eta irakaskuntzaren funtzioetako aurreko konpromisoa erakusten ditu:i rakaskuntzaren plangintza eta heziketa-orientazioa, ikas-irakaskuntza prozesuan zehar.

7IE. Ikus-entzunezko sistema (bideoak) editatzen eta erabiltzen ditu irakaskuntza egoeretako rol jokoetarako, heziketa-erreminta bezala.

Gora

Metodologia

Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
MD1 Azalpen magistrala (bideoen bitartez)
MD2 Elkarreragina talde haundian (bideo elkarreraginak eta bideo konferentzien bitartez)
MD3 Elkarreragina talde ertainean (bideo elkarreraginak eta bideo konferentzien bitartez).
MD4 Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak NireAulategiren bitartez.

Jarduera hezigarriak

Deskribapena Orduak Izaera presentziala
Online 1 - Klase teoriko asinkronoak IKT tresnen bidez (ikus-entzunezko materiala, dokumentu-biltegia, foroak, mezularitza birtuala, etab.): oinarria, aplikazio egiaztatuak eta garapenak. 20 0
Online 2 - KT tresnen bidezko eskola praktiko asinkronoak (ikus-entzunezko materiala, dokumentu-biltegia, foroak, mezularitza birtuala, etab.): zuzendutako praktikak eta lineako zerbitzuen adibideak. 30 0
Online 3 - Bideokonferentzia sinkronoak (eduki teoriko-praktikoak edo tutoretzak). 10 %100
Elaboración de trabajos y, en su caso, defensa oral 30 0
Lanak egitea eta, hala badagokio, ahozko defentsa 40 0
Tutoretzak 10 %100
Ahozko edo idatzizko azterketak 10 %20

Gora

Ebaluazioa

Ebaluazio eta kalifikazio metodologiak

Kodea Deskribapena % % Errekuperagarria
ES3 Lan praktiko indibidualak (*) 70 %100
ES4 Ahozko edo idatzitako probak, partzial edo orokorrak (**) 30 %100

Ebaluatutako konpetentziekiko ebaluazio jardueren erlazioa

Ebaluazio sistema Oinarrizko gaitasunak Gaitasun orokorrak Zeharkako gaitasunak Gaitasun espezifikoak
ES3 OG2/ OG 3/ OG 4/ OG 5 GO1/ GO 2/ GO 3/ GO 4/ GO 7/ GO 10/ GO 11 ZG2 CE1/ CE2/ CE3/ CE7/ CE10
ES4 OG / OG 3/ OG 4/ OG 5 GO 1/ GO 3/ GO 7/ GO 11 ZG 2 CE1/ CE2/ CE7/ CE10

Ebaluazio-jarduerekiko emaitzen erlazioa

Ikaskuntzaren emaitzak Kodea Ebaluazio jarduera Pisua (%) %Errekuperagarria
IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7 ES3 (*) 3 Lan praktikoak on line %70 %100
IE1 ES4 (**) Idatzitako proba on line %30 %100

 (*) ES3: Modulu desberdinetan ikasleek on-line lan praktikoak garatu behar izango dituzte:

- Lan praktiko 1: Urteko programazio didaktikoa eta unitate didaktiko integratua diseinatzea

- Lan praktiko 2: Gatazka-erabakiaren kasuaren gaineko bideo baten filmazioa eta edizioa

- Lan praktiko 3:  Heziketa emozionalaren eremuan esku hartzearen diseinua

Hiru lan praktikoen kalifikazioen batez bestekoa egingo da ES3-ari dagokiona (azkeneko batezbestekoaren % 70). Beharrezkoa da irakasgaia gainditzeko bere lanetako bakoitzeko ES3-etan gainditzea.

(**)ES4: Idatzitako proba orokor bat egingo da on-line formatuan oinarrizko hiru moduluei buruzko nozioak edukiko dituena.

Gora

Gai-zerrenda

Moduloa 1: Irakaskuntzaren funtzio publikorako sarbidea: Programazioko eta unitate|bat|batasun didaktikoetako lantzea eta bere defentsa. Programazioa eta unitate didaktikoak lantzea eta bere defentsa.

Gaia 1:  Funtzio publikorako sarbideko programazioa. Programazioko oinarrizko nozioak

Gaia 2: Urteroko programazio didaktikoa (PA): Kontzeptu gakoak eta diseinu-estrategiak

Gaia 3: Osatutako Unitate Didaktikoa: Kontzeptu gakoak eta diseinua.

Moduloa 2: M3-aren garapenarekin lotutako roleko jokoak egiteko bideo edizioa.erreminta bezala

Gaia 1: Hizkuntza zinematografikoa

Gaia 2: Bideo edizioa.

Gaia 3: Antolaketa eta Youtube kanal baten bitartez bideo banaketa. Creative Commons Lizentziak

Moduloa 3: Gatazka-erabakia eta bitartekaritza. Gurasoekiko tutoretza. Heziketa emozionala.

Gaia 1: Akzio-tutoretza marko bezala

Gaia 2: Gatazka-kudeaketa eta heziketa-eremuko bitartekaritza

Gaia 3: Heziketa emozionala eskolan

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizko bibliografia

Arnaiz, P. eta Isus, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.

López-Goñi, I. eta Goñi Zabala, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.

Pellejero, L. eta Zufiaurre, B.  (2010): Formación Didáctica para docentes: Los proyectos como estrategia para trabajar la inclusión, la equidad y la participación.   Madrid.  CCS.

Reizabal, L. eta Acha J. (2012). Hezkuntza emozionala eta ikaskuntza-zailtasunak: hezkuntza-testuinguruetan aplikatzeko esku-hartzea. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

Salazar, R. (2012). Gaitasun emozionalak eta eskola elkarbizitza: esku-hartze eredu bat. Igorre, Bizkaia: Salazar. 

Zufiaurre, B. eta ALbertín, A.M. (2010): Trabajar Competencias integradas en Infantil y Primaria: Propuestas de aula de educación emocional, saludable y cívica.  Madrid.  CCS.

Webgrafía

Agirrezabala, R. (2008). Adimen emozionala. Haur Hezkuntza. Bigarren zikloa [3-4 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/d2VC6

Altuna, J.M. eta Arretxe, I. (2008). Adimen emozionala. Lehen Hezkuntza. Hirugarren zikloa. [10-12 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/ItXxl

Binaburo Iturbide, J. A. (2007). Educar desde el conflicto: Guía para la mediación escolar. Barcelona: Ceac. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/l6DPZ

Bisquerra, R. (Koord.) (2012). ¿Cómo educar las emociones? La inteligencia emocional en la infancia y la adolescencia [en línea]. Esplugues de Llobregat (Barcelona): Hospital Sant Joan de Déu, Eskuragarri hemen: http://faros.hsjdbcn.org/sites/default/files/faros_6_cast.pdf

Community Boards eta Ramón Alzate Sáez de Heredia (2001). Gatazkaren Eraldaketa: Lehen Hezkuntzarako Curriculum-a. Donostia: Euskal Herriko Unibertsitatea, Eskuragarri hemen: https://url2.cl/Gdj7c

Etxeberria, A. (2008). Adimen emozionala. Haur Hezkuntza. Bigarren zikloa [5 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/zM34N

Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza Saila (2019).  Jarduketa eta estrategia metodologiko inklusiboak. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/Bq9Tl

Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza Saila (2017). Programazio didaktikoak prestatzeko gida. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/N5jCh

Garmendia. I. (2008). Adimen emozionala. Lehen Hezkuntza. Lehen zikloa [6-8 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/imUd4

GEUZ (d.g.). Ikastetxeetan gataztak ebazteko estrategiak. Eusko Jaurlaritza: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila, Eskuragarri hemen:  https://url2.cl/UTBUN

GEUZ (d.g.) Familiarako gida elkarrizketa eta gatazken konponketa.  Leioa elizateko Udala. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/t7hxV

Idiazabal Haur Hezkuntzako oinarrizko gaitasunak. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/kA5YS

Martínez, B, & López, S. Proyecto EDIA nº 2. Emoción, claqueta y acción. Educación Primaria. Curso 5º. Madrid: Ministerio de Educación y Formación Profesional, Eskuragarri hemen: https://url2.cl/3vLlx

Nafarroako Gobernua (2010). Eskuliburua. 47/2010 Foru Dekretua, ikasleen eskubideei eta betebeharrei eta ikastetxeko bizikidetzari buruzkoa, Eskuragarri hemen:https://url2.cl/Yj8Y2

Vitoria, S. eta Etxeberria, T. (2008). Adimen emozionala. Lehen Hezkuntza. Bigarren zikloa [8-10 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/rgKZY

Agiri ofizialak

Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. BOE,106, de 4 de mayo de 2006, 17158 a 17207. Eskuragarri hemen: https://www.boe.es/eli/es/lo/2006/05/03/2

Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa. BOE, 295, de 10 de diciembre de 2013, 97858 a 97921. Eskuragarri hemen: http://www.boe.es/boe/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886.pdf

23/2007 Foru Dekretua, martxoaren 19koa, Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzetarako curriculuma ezartzen duena, 2007ko 51. NAO, apirilaren 25ekoa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2007/51/0/

47/2009 FORU AGINDUA, apirilaren 2koa, Hezkuntzako kontseilariarena. Honen bidez Haur Hezkuntzako bigarren zikloan diharduten ikasleen ebaluazioa arautu da. 2009ko 52. NAO, maiatzaren 1ekoa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2009/52/1/

60/2014 FORU DEKRETUA, uztailaren 16koa, Nafarroako Foru Komunitatean Lehen Hezkuntzako curriculuma ezartzen duena.  2014ko 174. NAO, irailaren 5ekoa. Eskuragarri hemen:

http//www.navarra.es/NR/rdonlyres/DC9FD764-A71A-4920-851D-24BB2C653B6F/0/F1410295_LehenHezkuntzako.pdf

72/2014 FORU AGINDUA, abuztuaren 22koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan, pribatuetan eta pribatu itunduetan Lehen Hezkuntzan ari diren ikasleak ebaluatu eta hurrengo mailara pasatzeko arauak ezartzen dituena. 2014ko 184. NAO, irailaren 24koa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2014/187/0

47/2010 FORU DEKRETUA, abuztuaren 23koa, Nafarroako Foru Komunitateko unibertsitateaz kanpoko ikastetxe publiko eta pribatu itunduetako ikasleen eskubide eta eginbeharrei eta ikastetxe horietako elkarbizitzari buruzkoa. 2010ko 116. NAO, irailaren 24koa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2010/116/0/

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

 

Gora