Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2019/2020 | Beste urte batzuk:  2018/2019  |  2017/2018 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302001 Irakasgaia: IRAKASLE LANBIDEA GARATZEKO BALIABIDEAK
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
APARICIO AGREDA, Mª LOURDES   [Tutoretzak ] BELLETICH RUIZ, OLGA GRIMANESA (Resp)   [Tutoretzak ]
PEREZ GOYA, UNAI   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa / Prestakuntza osagarria

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Moduloa 1 (75 ordu). NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez programazio didaktikoko prozesuak ikasten dira irakaskuntzaren funtzio publikorako sarbiderako.

Era praktikoan diseinatzen dira urteroko programazioa eta unitate didaktiko bat programazio-ereduengandik aurrera.

Moduloa 2 (25 ordu): NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez ikasten da M1 eta M3-en garapenarekin lotutako roleko jokoak egiten,  bideo edizioa erreminta bezala erabiliz.

.Moduloa 3 (50 ordu): NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez oinarriak eta gako praktikoak garatzen dira, tutoretzaren eta heziketa emocionalaren esparruan gatazka kudeaketarako esku-hartze egoerak.

Hiru moduluak on-line formatuko era paraleloan garatzen dira.

Gora

Deskribatzaileak

Irakasgai hau aukerakoa da. 6 kredituz osatua dago on-line formatoan eta  erabat praktikoa da. Hartan diseinuarekiko eta ikasketa espazio erregulazioarekiko erlazionatutako gaitasunak garatzen dira aniztasun testuinguruetan ,irakaskuntzaren plangintzako prozesuaren nagusitasunetik aurrera, (urteroko programazioa eta unitate didaktikoak), ikus-entzunezko baliabideen erabilera eta gatazka-konponbideko heziketa-orientaziorako estrategien bitartez. Irakasgaiak, irakaskuntzaren funtzio publikorako sarbidearen eskakizunetako batzuei aurka egiteko, ikasleei baimentzen die. Nolanahi ere, IKT-en bitartez eskainitako formakuntza da.

 

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1.Oinarrizko gaitasunak

2. OG -Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG-Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

4. OG-Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO-Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

4. GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.

5. GO - Ikasgelan eta hortik kanpoan bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasle bakoitzaren ahalegina, konstantetasuna eta diziplina sustatzea eta balioestea.

7. GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.2.3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa. 

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE-Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

4. GE-Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.

5. GE-Eskola ikasketa eta bizikidetza testuinguruetan, arauen onarpenean, jarraikitasunean, norberaren diziplinan eta besteekiko begirunean sakontzea.

8. GE-Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

9. GE-Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.

10.GE-Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

11.GE-Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

12.GE-Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Horrela, ikasgai honetarako ikaskuntza-emaitzak, eduki-multzo bakoitzari dagokionez, hurrengoak dira:

1.IE. Aitortzen ditu, azaltzen ditu eta aplikatzen ditu kudeaketarekin, funtsezko programazioarekin lotutako nozioak, gatazka konponbidea akzio tutorialean eta Lehen Hezkuntzako irakaskuntzaren funtzioen esparruan bideo-ediziorako erremintaren erabilera.

2.IE. Urteroko programazioak diseinatzen ditu programazioaren elementu desberdinei, barneko koherentziari eta curriculumaren malgutasunari eta bere oinarritze teorikoari arreta ipiniz.

3.IE. Osatutako unitate didaktikoak lantzen ditu funtsezko kontzeptuak eta programazioarekin eta irakaskuntzaren kudeaketa kurrikularrarekin lotutako heziketa-printzipioak emanez.

4.IE. Diseinatzen ditu gatazka-kudeaketa proposamenak eta ikasgela-testuinguruetako akzio tutoriala, aniztasunerako, perspektiba inklusiborako eta heziketa emozionalerako arreta kontuan hartuz

5.IE. Gatazka-kudeaketari buruzko kasu errealak analizatzen ditu eta heziketa-esku-hartze proposamenak argudiatzen ditu.

6.IE. Inplikazio-jarrera eta irakaskuntzaren funtzioetako aurreko konpromisoa erakusten ditu:i rakaskuntzaren plangintza eta heziketa-orientazioa, ikas-irakaskuntza prozesuan zehar.

7IE. Ikus-entzunezko sistema (bideoak) editatzen eta erabiltzen ditu irakaskuntza egoeretako rol jokoetarako, heziketa-erreminta bezala.

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
MD1 Azalpen magistrala (bideoen bitartez)
MD2 Elkarreragina talde haundian (bideo elkarreraginak eta bideo konferentzien bitartez)
MD3 Elkarreragina talde ertainean (bideo elkarreraginak eta bideo konferentzien bitartez).
MD4 Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak NireAulategiren bitartez.

5.2. Jarduera hezigarriak

Deskribapena Orduak Izaera presentziala
Online 1 - Clases teóricas asíncronas mediante herramientas TIC (material audiovisual, repositorio documental, foros, mensajería virtual, etc.): fundamentación, aplicaciones contrastadas y desarrollos. 20 0
Online 2 - Clases prácticas asíncronas mediante herramientas TIC (material audiovisual, repositorio documental, foros, mensajería virtual, etc.): prácticas dirigidas y ejemplificaciones con servicios en línea. 30 0
Online 3 - Videoconferencias síncronas (contenidos teórico-prácticos o tutorías). 10 100%
Elaboración de trabajos y, en su caso, defensa oral 30 0
Estudio autónomo del estudiante 40 0
Tutorías 10 100%
Exámenes orales o escritos 10 20%

 

Gora

Ebaluazioa

8.1. Ebaluazio eta kalifikazio metodologiak

Kodea Deskribapena % % Errekuperagarria
ES3 Lan praktiko indibidualak (*) 60 %100
ES4 Ahozko edo idatzitako probak, partzial edo orokorrak (**) 40 %50

8.2. Ebaluatutako konpetentziekiko ebaluazio jardueren erlazioa

Ebaluazio sistema Oinarrizko gaitasunak Gaitasun orokorrak Zeharkako gaitasunak Gaitasun espezifikoak
ES3 OG2/ OG 3/ OG 4/ OG 5 GO1/ GO 2/ GO 3/ GO 4/ GO 7/ GO 10/ GO 11 ZG2 CE1/ CE2/ CE3/ CE7/ CE10
ES4 OG / OG 3/ OG 4/ OG 5 GO 1/ GO 3/ GO 7/ GO 11 ZG 2 CE1/ CE2/ CE7/ CE10

8.3. Ebaluazio-jarduerekiko emaitzen erlazioa

Ikaskuntzaren emaitzak Kodea Ebaluazio jarduera Pisua (%) %Errekuperagarria
IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7 ES3 (*) 04 Lan praktikoak on line %60 %100
IE1 ES4 (**) Idatzitako proba on line %40 %50

 (*) ES3: Modulu desberdinetan ikasleek on-line lan praktikoak garatu behar izango dituzte:

- Lan praktiko 1: Urteroko programazioa

- Lan praktiko 2: Gatazka-erabakiaren kasuaren gaineko bideo baten filmazioa eta edizioa

- Lan praktiko 3: Osotasuneko Unitate didaktikoa

- Lan praktiko 4:  Heziketa emozionalaren eremuan esku hartzearen diseinua

Lau lan praktikoen kalifikazioen batez bestekoa egingo da ES3-ari dagokiona (azkeneko batezbestekoaren % 60). Beharrezkoa da irakasgaia gainditzeko bere lanetako bakoitzeko ES3-etan gainditzea.

(**)ES4: Idatzitako proba orokor bat egingo da on-line formatuan oinarrizko hiru moduluei buruzko nozioak edukiko dituena.

Gora

Gai-zerrenda

Moduloa 1: Irakaskuntzaren funtzio publikorako sarbidea: Programazioko eta unitate|bat|batasun didaktikoetako lantzea eta bere defentsa. Programazioa eta unitate didaktikoak lantzea eta bere defentsa.

Gaia 1:  Funtzio publikorako sarbideko programazioa. Programazioko oinarrizko nozioak

Gaia 2: Urteroko programazio didaktikoa (PA): Kontzeptu gakoak eta diseinu-estrategiak

Gaia 3: Osatutako Unitate Didaktikoa: Kontzeptu gakoak eta diseinua.

Moduloa 2: M3-aren garapenarekin lotutako roleko jokoak egiteko bideo edizioa.erreminta bezala

Gaia 1: Hizkuntza zinematografikoa

Gaia 2: Youtube eta Moviemaker-en bitartez, bideo edizioa.

Gaia 3: Antolaketa eta Youtube kanal baten bitartez bideo banaketa. Creative Commons Lizentziak

Moduloa 3: Gatazka-erabakia eta bitartekaritza. Gurasoekiko tutoretza. Heziketa emozionala.

Gaia 1: Akzio-tutoretza marko bezala

Gaia 2: Gatazka-kudeaketa eta heziketa-eremuko bitartekaritza

Gaia 3: Heziketa emozionala eskolan

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. OINARRIZKO bibliografia

ALBERTIN, A.M., ZUFIAURRE, B.  (2006): La Educación Infantil como tarea de Maestras: Claves de formación y contexto de desarrollo profesional.   Barcelona.   Octaedro ¿ MEC. 

ARNAIZ, P.; ISUS, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.

ARNAIZ, P., ISUS, S. (1995): ¿La tutoría ¿Tarea de quien?, ¿La programación de la acción tutorial¿. En Arnaiz, P., Isus, S.: La tutoría, organización y tareas.  Barcelona.  Grao, Biblioteca Aula. (9-13, 15-65).   (T. 6).

BESALÚ, X. (2002): Diversidad cultural y educación .Madrid: Síntesis.

LÓPEZ-GOÑI, I.; GOÑI ZABALA, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.

MARTÍN, E.; MAURI, T. (1996): La atención a la diversidad en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE, Universitat de Barcelona: Horsori.

PELLEJERO, L., ZUFIAURRE, B.  (2010): Formación Didáctica para docentes: Los proyectos como estrategia para trabajar la inclusión, la equidad y la participación.   Madrid.  CCS.

ZUFIAURRE, B., ALBERTIN, A.M. (2010): Trabajar Competencias integradas en Infantil y Primaria: Propuestas de aula de educación emocional, saludable y cívica.  Madrid.  CCS.

11.2. Agiri ofizialak

MEC (2006). LOE: Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo,  de Educación. Madrid: MEC.

MEC (2013). LOMCE: Ley orgánica de la Mejora de la Calidad Educativa. Madrid: MEC.

GOBNA: Decreto Foral 23/2007: currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de Educación Infantil.

GOBNA: Decreto Foral 72/2014: currículo de las enseñanzas de Educación Primaria.

GOBNA: Orden Foral 47/2009: Evaluación del alumnado de segundo ciclo de la Educación Infantil.

GOBNA: Orden Foral 72/2014: Evaluación del alumnado de Educación Primaria.

GOBNA: Orden Foral 93/2008: atención a la diversidad.

11.3. Bibliografia espezifikoa

CARBONELL, J. TORT  (2006): La educación y su representación en los medios.  Madrid,  Morata.  Colección: razones y propuestas Educativas  14.

GÓMEZ-MONTES, J.M., ROYO, P. Y SERRANO, C. (2009). Fundamentos psicopedagógicos de la atención a la diversidad. Madrid: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros.

VILA, J.O. Y GUTIÉRREZ, F. (Coords) (2013). Manual básico de dificultades de aprendizaje. Concepto, evaluación e intervención. Madrid: Sanz y Torres.

GENTO, S. (Coord.) (2010). Diseño y ejecución de planes, proyectos y adaptaciones curriculares para el tratamiento educativo de la diversidad. Madrid: UNED.

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgela birtualetan izango den eta zein taldetan jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea, edo NireAulategira sartu.

Gora