Kodea: 301724 | Irakasgaia: BEHAR PSIKOLOGIKOAK ESKOLAN | ||||
Kredituak: 3 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Osasun Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
IRAZABAL ZUAZUA, ITZIAR (Resp) [Tutoretzak ] |
Irakasgaiaren helburua ikasleei ezagupen teoriko-praktikoak ematea da, izan dezaten hurbilketa egoki bat Ikasgelan gehien izaten diren emozio eta jokabide asaldurei buruz. Horrela, asmoa da etorkizuneko irakasleak ezagut dezan zein diren ikasteko prozesuetan eta egokitzapen sozialean haur hezkuntzako eta lehen hezkuntzako ikasleentzat oztopo izan daitezkeen asaldura psikopatologikoen ezaugarri nagusiak.
Emozio eta jokabide asaldurak ikasgelan. Adimen osasuna Haur Psikopatologia. Komorbilitatea. Eraginak familian, gizartean eta eskolan. Aplikazioa hezkuntzaren esparruan.
2.1. Oinarrizko gaitasunak
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2.2. Gaitasun Orokorrak
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GO - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.
5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.
10. GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.
11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.
Ikasleak irakasgaian bereganatu behar dituen gaitasunak zehaztea da ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 bereganatzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak bereganatzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez bereganatzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Irakasgaia egin ondoren, eta burutu duten ikas prozesuaren ondorioz, ikasleak gaitasun hauek edukiko dituzte:
1. IE. Zehaztasunez ezagutuko dituzte portaeraren asaldura nagusien oinarrizko ezaugarriak, ongi ezagutzeko beren lanbidean aurkitzen dituztenean.
2. IE. Izan daitezkeen arazo psikopatologikoak identifikatzeko gai izanen dira, ikasleek gelan erakusten dituzten sintomak kontuan hartuz.
3. IE. Ulertuko dute, irakasle profesional diren aldetik, zein den dagokien zeregina ikasi duten asaldura bakoitzari begira.
4. IE. Behar bezala zehaztuko dute eta aurre egiten jakinen dute nola jokatu profesionalki detektatu duten kasu bakoitzean: nola esku hartu, nola bideratu zerbitzu berezietara e.a.
Ikasketaren emaitza | Edukia | Prestakuntza jarduera | Ebaluaziorako tresna |
1. IE. | Gai-zerrenda osoa | 1. J, 2. J eta 8. J, | Azterketa |
2. IE. | Gai-zerrenda osoa | 1. J, 2. J eta 8. J, | Kasuak eta ariketa praktikoak ebaztea |
3. IE. | Gai-zerrenda osoa | 1. J, 2. J eta 8. J, | Azterketa, kasuak eta ariketa praktikoak ebaztea |
4. IE. | Gai-zerrenda osoa | 1. J, 2. J eta 8. J, | Kasuak eta ariketa praktikoak ebaztea |
5.1. Irakas metodologiak
Kodea | Deskribapena |
1. IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
2. IM | Elkarreragina talde handian. |
3. IM | Elkarreragina talde ertainean. |
4. IM | Elkarreragina talde txikian. |
5. IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskribapena | Orduak | Izaera presentziala |
1. PJ | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 45 | 100 |
2. PJ | Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 15 | 100 |
3. PJ | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 30 | 10 |
4. PJ | Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 50 | 0 |
5. PJ | Tutoretzak | 5 | 100 |
6. PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak. | 5 | 100 |
8.1. Emaitzen eta ebaluazio-metodoen arteko korrelazioa
Ikasketa emaitza | Ebaluaketa modua | Portzentaia(%) | Berreskuratu daiteke |
RA1, RA2, RA3 y RA4 | Azterketa | 70% | Bai |
RA2, RA3 y RA4 | kasu praktikoak | 20% | Ez |
RA2, RA3 y RA4 | Ariketa praktikoak | 10% | Ez |
8.2. Ebaluazio-irizpideen deskribapena
Ezaugarriak | Irizpideak | Ebaluaziorako tresna | Pisua (%) | Errekuperagarria |
Irakasgaiaren integrazio praktikoa | Irakasgaiari aplikatzen zaizkion alderdiak ulertzea | Ariketa praktikoak | % 10 | Ez |
Gaitasuna praktikan jakintza teorikoak aplikatzeko | Kasu praktikoak norberak ebaztea. | Kasuak ebaztea | % 20 | Ez |
Irakasgaiaren jakintza teorikoak norbereganatzea | Irakasgaiaren eduki teorikoak norbereganatzea | Banakako lan idatzia | % 70. | Bai |
1. Irakasgaiaren azken nota ebaluazio jarraitutik aterako da eta hiru jarduera hauen batura izanen da: jarduera praktikoak (% 10), kasuen ebazpena (% 20) eta azken azterketa (% 70).
2. Azterketaren nota formula honetatik aterako da:
Puntuazio zuzena = Erantzun zuzenak- (Erantzun okerrak/2)
OHAR GARRANTZITSUA: irakasgaia gainditzeko azterketa teorikoa gainditu behar da. Praktiketako nota ez da inoiz ere baliatuko azterketaren ez gainditua gainditzeko.
3. Errekuperazio ebaluazioko deialdian banakako azterketa idatzi bat egonen da, eta ebaluazio jarraituaren deialdian den azterketaren ezaugarri berdinak edukiko ditu. Deialdi honetan ebaluazio jarraituaren azken azkerketa izanen da errekuperagarri, besterik ez. Jarduera praktikoei dagokien nota gordeko da (notaren % 10a) eta kasuen ebazpenena (notaren % 20a) ere bai.
1.1.Sailkapena eta diagnostikoa haur psikopatologian: jokabide normala eta jokabide ez normala.
1.2.Haurtzaroko jokabidearen asalduren epidemiologia.
2.1. Antsietate normala eta antsietate patologikoa.
2.2. Antsietate asaldura nagusiak haurtzaroan.
3.1. Tristura normala eta tristura patologikoa.
3.2. Depresio asaldura nagusiak haurtzaroan.
4.1. Jokabide disruptibo nagusiak eta asaldura inplikatuak.
4.2. Negatibismo desafiatzailea, oldartsu izatearen arazoak eta jokabide antisoziala
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1 Oinarrizkoa
Caballo, V.E. eta Simón, M.A. (2002). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madril: Pirámide.
Caballo, V.E. eta Simón, M.A. (1997). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos generales. Madril: Pirámide.
11.2 Osagarria
Buendía, J. (1996). Psicopatología en niños y adolescentes. Desarrollos actuales. Madril: Pirámide.
Cobos Alvarez, P. (2007). El desarrollo psicomotor y sus alteraciones. Manual práctico para evaluarlo y favorecerlo. Madril: Pirámide.
González Barrón, R. (1998). Psicopatología del niño y del adolescente. Madril: Pirámide.
Jiménez Hernández M. (1997). Psicopatología infantil. Granada. Aljibe.
Marcelli, D. eta de Ajuriaguerra, J. (1996). Psicopatología del niño. Bartzelona: Masson.
Rodriguez Sacristan, J. (2000). Psicopatología infantil básica. Teoría y casos clínicos. Madril: Pirámide.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.