Kodea: 301707 | Irakasgaia: INGURUNE NATURALAREN ETA SOZIALAREN IKERKETA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Geografia eta Historia | |||||
Irakasleak: | |||||
SAN MARTIN CASI, ESTHER M. FERMI [Tutoretzak ] | SAEZ DE EGILAZ MURGIONDO, PATXI XABIER [Tutoretzak ] | ||||
ZUDAIRE RIPA, MARIA ISABEL (Resp) [Tutoretzak ] |
Oinarrizko prestakuntza/ Hezkuntza prozesuak, inguruaren esplorazioa eta mugimendu-autonomia
Oinarrizko prestakuntza-irakasgai honek hurrengo topikoak garatzen ditu: Ingurunearen ezaguerarako ikaskuntza esanguratsuaren teoria; jarrera positibo, ondare historiko, kultural eta naturalekiko errespetuko jokaera koherenteen sustapena; hurbileko ingurunea, funtsezko baliabide bezala; ulermen-konpetentziak eskuratzerako eta ingurunearekiko erlaziorako prozedurak eta baliabideak.
2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK:
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
2.2. GAITASUN OROKORRAK:
1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.
6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.
11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
2.3. ZEHARKAKO GAITASUNAK:
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. BG - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. BG - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. BG - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. BG - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.
5. BG - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
6. BG - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.
12. BG - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Irakasgai honen ikasketaren emaitzak honela zehazten dira:
|
5.1. Irakas metodologiak
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ikasketaren Emaitzak | Kodea | Ebaluazio Jardueraren Deskribapena | % | % Berreskuragarria |
IE1 IE2 IE3 IE4 IE5 | SE3 | Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta ebaluazioa | 50 | 50 |
IE1 IE5 IE6 | SE4 | Ahozko edo idatzizko frogak, partzial edo orokorrak | 50 | 50 |
TOTAL | 100 | 100 |
I BLOKE: Euskarri teorikoa |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1. Oinarrizko bibliografia
ACTAS de los Congresos que sobre aplicación de los mapas Conceptuales para la mejora de los procesos de enseñanza/aprendizaje se celebraron en Pamplona (2004), San José de Costa Rica(2006), Helsinky (Finlandia) y Tallin (Estonia) en 2008, en Viña del Mar (Chile,2010), en Malta (2012), Sao Paulo (Brasil, 2014) y Tallin(Estonia,2016) (descarga libre en http://cmc.ihmc.us).
Documentos oficiales sobre el currículo de Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. Gobierno de Navarra. Departamento de Educación
González, F.; Ibáñez, F.; Casalí, J.;López, J. y Novak J. D. (2007, 2ª edición). Una aportación a la mejora de la calidad de la docencia universitaria: Los mapas conceptuales. Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad Pública de Navarra.
González, F., (2008, 2ª Edición). El mapa conceptual y el Diagrama UVE. Recursos para la Enseñanza Superior en el siglo XXI. Madrid: NARCEA.
Rivero Gracia, Mª. P., (2011). Didáctica de las Ciencias Sociales para Educación Infantil. Zaragoza: Mira Editores.
Tonda Monllor, G. M. (2001), La didáctica de las Ciencias Sociales en la formación del profesorado de Educación Infantil, Alicante, Universidad.
11.2. Bibliografia osagarria
Albet, A. y Benejam, P. (2000). Una geografía Humana renovada: lugares y regiones en un mundo global. Barcelona: Vicens Vives, pp. 98-110.
González, F., y José Mª Iza (1986). Recursos didáctico-geológicos de Pamplona y sus alrededores. Ayuntamiento de Pamplona
Trepat, C. A., y Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. Barcelona: Graó.
Trepat, C. A. (1995). Procedimientos en historia. Un punto de vista teórico. Barcelona: Graó.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadia Campuseko Gelategia. Gela zehatza jakin ahal izateko, ikus bedi Giza eta Gizarte Zientzien Fakultateko web orria.