Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2017/2018 | Beste urte batzuk:  2016/2017 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301707 Irakasgaia: INGURUNE NATURALAREN ETA SOZIALAREN IKERKETA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 4 Iraupena: 1º S
Saila: Geografia eta Historia
Irakasleak:
SAN MARTIN CASI, ESTHER M. FERMI   [Tutoretzak ] SAEZ DE EGILAZ MURGIONDO, PATXI XABIER   [Tutoretzak ]
ZUDAIRE RIPA, MARIA ISABEL (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza/ Hezkuntza prozesuak, inguruaren esplorazioa eta mugimendu-autonomia

Gora

Deskripzioa/Edukiak

 Ikasgai-zerrenda egituratuta dago 
kognitibo-konstrukzionismo filosofia kontuan hartuz . 
Bloke I diseinatuta dago, oinarri teoriak ezartzeko ikasleak ahalbidetuko dutena esanguratsuki ikastea eta ezaguera eraikitzea (ikerketa prozesu egokien bitartez) eta zeregin hauek arrakastarekin betetzea, tresna egokies dohatuz. 
Halaber nahi da ikasleak Haur Hezkuntza-curriculuma ezagut dezala, Ezaguera Inguruneko eta Nafarroako Foru Erkidegoan ematen denari dagokionez. 
Bloke IIan, Bloke Iean eskuratutako ezaguera teoriko eta praktiko guztiak aplikatzen dira natur ingurunearen aukeratutako zenbait gaiak ezagueraren modelo bat sortzuz, zeintzuk 
ikasleek lortutako ezaguerak eta bere nagusitasunak nabarmentzen duten, modeloaren aurkezpen publiko baten bitartez. 
 
 
 

Gora

Deskribatzaileak

Oinarrizko prestakuntza-irakasgai honek hurrengo topikoak garatzen ditu: Ingurunearen ezaguerarako ikaskuntza esanguratsuaren teoria; jarrera positibo, ondare historiko, kultural eta naturalekiko errespetuko jokaera koherenteen sustapena; hurbileko ingurunea, funtsezko baliabide bezala;  ulermen-konpetentziak eskuratzerako eta ingurunearekiko erlaziorako prozedurak eta baliabideak.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK:

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

 

2.2. GAITASUN OROKORRAK:

1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.

6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.

11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

 

2.3. ZEHARKAKO GAITASUNAK:

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

 

Gora

Berariazko gaitasunak


1. BG - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2.  BG - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3.  BG - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

4.  BG - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.

5.  BG - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

6.  BG - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.

12.  BG - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 

  Irakasgai honen ikasketaren emaitzak honela zehazten dira:
Ikasketaren emaitzak Edukiak Jarduera Hezigarriak Ebaluazio tresnak
 IE1. Identifikatzen ditu natura ingurunea eta sozialaren didaktikaren eduki egokiak inguruneko didaktika baterako Bloke I: Gaia 1. Irakas-Ikaskuntzaren teoriak ingurunearen esplorazioaren didaktikarako.   Gaia 3. Ingurune hurbila heziketa baliabide bezala. A1. Klase teorikoak (oinarriak, adibideak, egiaztatutako aplikazioak eta garapenak). A2. Klase praktikoak, eta bere kasuan, kanpoko praktikak. A3. Lanak egin, eta bere kasuan, ahozko defentsa. A4. Ikaslearen ikasketa autonomoa SE3. Lan praktikoak: behaketa, proposamenta eta bere kasuan, ebaluazioa. SE4. Idatzizko edo ahozko frogak, izaera partziala edo orokorra.
 IE2. Aukeratzen ditu 2. Haur Hezkuntza-zikloko curriculumaren ingurunearen esplorazioaren didaktikari aplikatzeko helburuak, edukiak eta  ebaluazio irizpideak.  Bloke I: Gaia 3. Hurbileko ingurunea heziketa baliabide bezala  A1. Klase teorikoak (oinarriak, adibideak,  egiaztatutako aplikazioak eta garapenak) A2. Klase praktikoak, edo, bere kasuan, kanpoko praktikak A4. Ikaslearen ikasketa autonomoa SE3. Curriculum-aren helburu, eduki eta ebaluazio irizpideen aukeraketa, taldeka egindako diseinu instrukzionalaren aplikaziorako.
 IE3. Teknika instrukzionalak transferitzen ditu ezagueraren modelo berritzaile bat eratzeko, gai berriari eta bere erabakiari aplikatuta. Bloke I: Gaia 2. Teknika instrukzionalak inguruneko irakas-ikaskuntzaren  prozesuak hobetzeko.  A1.  Klase teorikoak (oinarriak, adibideak,  egiaztatutako aplikazioak eta garapenak) A3. Lanak egitea, edo bere kasuan, ahozko defentsa. A5. Tutoretzak  SE3. Lan praktikoak: Teknika instrukzionalen aplikazioa  (kontzeptu mapak, V)diagrama) diseinu instrukzionalera
 IE4. Planteatutako gaien edukiak analizatzen ditu, egindako galderak ebazten ditu, behin testuak material kontzeptualki gardenean eraldaturik. Egindako lanaren trinkotasuna, galdera berrien sorkuntzarekin egiaztatuko da.   Bloke I: Gaia 2. Teknika instrukzionalak ingurunearen irakas-ikaskuntza prozesuak hobetzeko l  A2. Klase praktikoak, edo bere kasuan, kanpoko praktikak A3. Lanak egitea, eta bere kasuan, ahozko defentsa  A5. Tutoretzak  SE3. Lan praktikoak: Teknika instrukzionalak aplikatzea (kontzeptu mapak, V diagrama) diseinu instrukzionalari.   
 IE5. Diseinu instrukzionala sortzen du zeinek ingurune natural eta sozialaren elementuak integratzen dituen.  Bloke II: Gaia 4. Ingurune hurbilaren zenbait alderdien aukeraketa diseinu kurrikular eta instrukzionala sortzeko. A2. Klase praktikoak edo kanpoko praktikak  A3. Lanak egitea eta bere kasuan, ahozko defentsa A5. Tutoretzak A6. Idatzizko froga SE3-SE4. Taldeka egindako diseinu instrukzionalaren ahozko eta idatzizko defentsa 
 IE6. Iritzi kritikoa igortzen du taldean landutako diseinu instrukzionalaren gainean,  garatutako ikasketaren teoriaren printzipio inspiratzaileekin ados.  Bloke II: Gaia 4. Ingurune hurbileko zenbait alderdien aukeraketa diseinu kurrikular eta instrukzionala sortzeko. A2. Klase praktikoak edo kanpoko praktikak  A3. Lanak egitea eta ahozko defentsa  A5. Tutoretzak A6. Idatzizko froga  SE4. Taldeka egindako diseinu instrukzionalaren idatzizko azterketa. 

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak
Kodea Deskribapena
1. IM Ikasgai magistrala
2. IM Elkarreragina talde handian
3. IM Elkarreragina talde txikian
4. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala
1. JH Eskola teorikoak/parte hartzaileak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2. JH Eskola praktikoak 15 100
3. JH Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4. JH Ikaslearen ikasketa autonomoa 50 0
5. JH Tutoretzak 5 100
6. JH Azterketak: ahozkoak edota idatziak 5 100
 
   

Gora

Ebaluazioa

 

 

Ikasketaren Emaitzak Kodea Ebaluazio Jardueraren Deskribapena % % Berreskuragarria
IE1 IE2 IE3 IE4 IE5 SE3 Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta ebaluazioa 50 50
IE1 IE5 IE6 SE4 Ahozko edo idatzizko frogak, partzial edo orokorrak  50 50
    TOTAL 100 100

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

  • I BLOKE: Euskarri teorikoa
    1 gaia. Ingurunearen esplorazioaren Didaktikarako teoriak
    2 gaia. Ingurunearen irakas-ikaskuntza prozesuen hobekuntzarako teknika instrukzionalak
    3 gaia. Ingurune hurbila heziketa-baliabide bezala
    ¿ Haur Hezkuntza-curriculumeko ingurune hurbila
    ¿ Espazioko aldaketa
    ¿ Eguraldiko aldaketa
    ¿ Paisaiaren tratamendu didaktikoa
    II BLOKE: Diseinu kurrikular eta instrukzionala lantzea
    4 gaia. Ingurune hurbileko aukeratutako alderdiei dagokienez diseinu kurrikular eta instrukzionala lantzea.
    Seinalatutako konpetentzia espezifikoak irudikatuko dira batez ere Bloke IIan, diseinuaren, lantzearen eta hurbileko ingurunearen arazoekiko erlazionatutako proposamen didaktikoko eraikuntzaren bidez

 

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Oinarrizko bibliografia
ACTAS de los Congresos que sobre aplicación de los mapas Conceptuales para la mejora de los procesos de enseñanza/aprendizaje se celebraron en Pamplona (2004), San José de Costa Rica(2006), Helsinky (Finlandia) y Tallin (Estonia) en 2008, en Viña del Mar (Chile,2010), en Malta (2012), Sao Paulo (Brasil, 2014) y Tallin(Estonia,2016) (descarga libre en http://cmc.ihmc.us).
Documentos oficiales sobre el currículo de Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. Gobierno de Navarra. Departamento de Educación
González, F.; Ibáñez, F.; Casalí, J.;López, J. y Novak J. D. (2007, 2ª edición). Una aportación a la mejora de la calidad de la docencia universitaria: Los mapas conceptuales. Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad Pública de Navarra.
González, F., (2008, 2ª Edición). El mapa conceptual y el Diagrama UVE. Recursos para la Enseñanza Superior en el siglo XXI. Madrid: NARCEA.
Rivero Gracia, Mª. P., (2011). Didáctica de las Ciencias Sociales para Educación Infantil. Zaragoza: Mira Editores.
Tonda Monllor, G. M. (2001), La didáctica de las Ciencias Sociales en la formación del profesorado de Educación Infantil, Alicante, Universidad.

 

11.2. Bibliografia osagarria
Albet, A. y Benejam, P. (2000). Una geografía Humana renovada: lugares y regiones en un mundo global. Barcelona: Vicens Vives, pp. 98-110.
González, F., y José Mª Iza (1986). Recursos didáctico-geológicos de Pamplona y sus alrededores. Ayuntamiento de Pamplona
Trepat, C. A., y Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. Barcelona: Graó.
Trepat, C. A. (1995). Procedimientos en historia. Un punto de vista teórico. Barcelona: Graó.

Web Biblioteca

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadia Campuseko Gelategia. Gela zehatza jakin ahal izateko, ikus bedi Giza eta Gizarte Zientzien Fakultateko web orria.

Gora