Kodea: 301621 | Irakasgaia: ARTEEN BALIABIDEAK HEZKUNTZARAKO | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
ARRIAGA AZCARATE, AMAIA (Resp) [Tutoretzak ] |
5. Artera hurbiltzeko estrategiak
Oinarrizko gaitasunak
1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
Gaitasun orokorrak
1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketaegoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.
7. GO - Informazio eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.
9. GO - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea
11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Zeharkako gaitasunak
2. ZG Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua
5 . GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea
7. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
9. GE - Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.
11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketaren emaitzak
1IE. Inguruneko museo eta arte zentroak eta beraien eskaintza artistiko eta hezkuntza eskaintza ezagutzea
2IE Arteak eta kultura bisualak eskain diezazkiguketen hezkuntza-aukerak ulertzea
3IE Museo eta arte zentroek haur eta lehen hezkuntzarako duten balioa ezagutzea
4IE Museologia kritikoaren teoría kontutan hartuta inguruneko museo eta arte zentruak kritikoki analizatzea: beraien arkitektua, barne diseinua, erakusketa politikak eta museografía praktikak
5IE Arte zentruetan garatu daitezkeen arte hezkuntza tendentzia ezberdinak ezagutzea eta ulertzea, horiek identifikatu, azaldu, deskribatu eta klasifikatzeko gai izatea.
6IE Arte eta hezkuntza zentruetan garatu daitezkeen artearen eta interpretazioaren kontzepzio ezberdinak ezagutzea eta ulertzea, horiek identifikatu, azaldu, deskribatu eta klasifikatzeko gai izatea.
7IE Museo edo arte zentroetan eskeitzen diren hezkuntza jarduerak edo proposamenak analizatu eta konparatzea, horietan emanten diren hezkuntza tendentzia eta artearen eta interpretazioaren kontzepzioak identifikatu eta ezberdinduz.
8IE Artelanen interpretazio ikuspegi ezberdinak ulertu eta aplikatu artelanak hezkuntzarako baliabidetzat erabiltzeko.
9IE Hezkuntza tendentzia, arte eta intepretazio kontzepzioak eta artelanen interpretaziorako estrategiei buruzko ezagutza helburu hezigarri zehatzak betetzeko balio duten hezkuntza proposamenak diseinatzeko aplikatzea.
10IE Hezkuntza testuinguruetan zehaztutako helburu hezigarriak betetzeko erabilgarriak izan daitezkeen artelanak zeintzuk diren interpretatzea.
Kodea | Azalpena |
MD1 | Osoko esposizio magistrala. |
MD2 | Talde handian elkarrekintza. |
MD4 | Talde txikian elkarrekintza. |
MD5 | Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako. |
Jarduera hezigarriak
Deskribapena | Orduak | Izaera presentziala |
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 45 | 100 |
2. PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak) | 15 | 100 |
3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa | 30 | 10 |
4. PJ Ikaslearen ikasketa autonomkoa | 50 | 0 |
5. PJ Tutoretzak | 5 | 100 |
6. PJ Ahozko eta idatzizko azterketak. | 5 | 100 |
Guztira | 150 |
Ikasgaiaren azkeneko lanean ikasleek Iruñeko museo baten artelanak hezkuntza baliabide moduan erabiltzen dituen proposamen didaktikoa diseinatuko dute. Proposamen didaktikoa Iruñeko zenbait eskoletako haur edo lehen hezkuntzako haurrekin praktikan jarriko da hiru saioetan zehar.
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
E1-E10 | 1ES Asistentzia eta partehartzea | 5 | 0 | |
E1-E10 | 2ES Lan teorikoak | 20 | 100% | 4 |
E1-E10 | 3ES Lan praktikoak (*) | 40 | 100% | 4 |
E1-E10 | 4ES Ahozko edo idatzizko frogak | 25 | 100% | 4 |
(*) Lan praktikoak (3ES) eskolako saio praktikoetan egin behar dira, ebaluazio jarraituaren barruan baloratu eta aintzat hartu ahal izateko.
Plagioa eta ziberplagioa
Iruzurrezko bitartekoen erabilera: ikasleak emandako dokumentu orok, baldin eta plagio osoa edo partziala egiten badu, iruzurrezko bitartekoak erabiltzen baditu, Internetetik ateratako materiala badu, jatorria argi adierazi gabe, edo ez badago behar bezala erreferentziatuta hura egiteko erabilitako baliabideei dagokienez:
1. Aurkeztutako agiria geldieran uztea.
2.Eta ikasgai osoa bertan behera uztea.
Ikasle horiei, gainera, behar bezalako zehapena ezarri ahal izango zaie, dagokion diziplina-espedientea ireki ondoren.
Erabilera, ondorio eta egoera horiei dagokienez, beraz, Nafarroako Unibertsitate Publikoaren ebaluazio-prozesuak arautzen dituen araudia onartzen duen Akordioaren VIII. kapituluan (Iruzurrezko bitartekoen erabilera) xedatutakoa hartuko da kontuan (A.61/2011). Gobernu Kontseilua, 2011/12/15ekoa).
1. Museoa kritikoki aztertuz
1.1. Bisitari kritiko bihurtuz
1.2. Museoak erakunde publiko gisa izandako garapenaren historia
1.3. Museoa erritu-espazio gisa
1.4. Edukiontzia. Museoak, arkitektura eta diseinua
1.5. Museoak eta haien bildumak. Artelan eta objektuen hautaketa
1.6. Museografia. Erakusketa-diseinua
2. Museoak eta hezkuntza
2.1. Museo-narratibak eta museo-hezkuntzako joerak
2.2. Museoen eta eskolen lankidetzako jardunbide egokiak
2.3. Artearen bidez ikastea: eskola-curriculumeko ikasgaiekiko loturak
3. Interpretazioaren gaia arte-hezkuntzan
3.1. Artearen eta interpretazioaren kontzepzioak museo hezkuntzan
3.2. Artelanera hurbiltzeko estrategiak
4. Museoak eta artelanak baliabide gisa erabiltzen dituzten hezkuntza-proposamenak diseinatzea
4.1. Museoak eta artelanak, proiektuen pedagogia antolatzeko aukera gisa.
4.2. Eskolarako proiektuak/jarduerak diseinatzeko jarraibideak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Liburuak
Liburuen kapituluak:
Esku-liburuak
Artikuluak
Hezkuntza Baliabideak
Bibliografia osagarria
Liburuak
Liburuen kapituluak:
Artikuluak
Ikus-entzunezkoak
Web orrialdeak
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.