Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2015/2016
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301605 Irakasgaia: PLASTIKAREN DIDAKTIKA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 2º S
Saila: Psikologia eta Pedagogia
Irakasleak:
AGUIRRE ARRIAGA, MANUEL (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

MODULUA: Didaktiko eta diziplinazkoa

GAIA: Adierazpen plastikoa, musika eta gorputz adierazpena eta beren didaktika

Gora

Deskripzioa/Edukiak

E1. Arte eta ikus kulturaren hezkuntzarako joera eta ereduak.

E2 Arteak eta ikus kulturaren didaktika haur hezkuntzan

E3 Arteak eta ikus kulturaren baliabide didaktiko eta materialak haur hezkuntzarako.

E4 Arte eta ikus kuluraren hezkuntzaren ikuspegitik abiatuta, proiektuetan oinarritutako pedagogiaren garapena haur hezkuntzan. 

E5. Arte hezkuntzaren kurrikulua haur hezkuntzan 

E6 Arte eta ikus kulturaren edukiak eta gaitasunak haur hezkuntzan 

E7 Haur hezkuntzako sormenaren eta interpretapenaren prozesuen ebaluazioa. 

E8 Arteen eta ikus kulturaren prozesu sortzaileak haur hezkuntzako gelarako eredu. 

Gora

Deskribatzaileak

Ikasgai hau "Adierazpen plastikoa, musikala eta gorputzezkoa eta hauen didaktika"-ko gaiaren partea da. Be re baitan honelako kontzpetuak lantzen dira: Adierazpen plastikoa eta ikusizkoa, artearen didaktika, haur marrazkigintza, sormena, hezkuntza eta ikus kultura, hezkuntza proiektuak.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

2.2. Gaitasun orokorrak

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

2.3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

7. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 Ikasketaren emaitza hauek horrela zehazten dira ikasgai honetan:

 

Gaitasunak, edukiak, jarduera hezigarriak eta ebaluazio tresenekin harremanatuta aurkezten dira taula honen bitartez:

 

GAITASUNAK

(laburtua)

IKASKETAREN EMAITZAK

EDUKIAK

JARDUERA HEZIGARRIAK

EBALUAZIORAKO TRESNAK

1. OG - Ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

IE1. Haur hezkuntzarako proposatzen diren ereduen ezaugarriak ezagutu eta haiek oinarritzen dituzten irizpide pedagogikoak ulertzea.

E1. Arte eta ikus kulturaren hezkuntzarako joera eta ereduak.

 

JH1 Maixuzko zein partehartzeko eskolak

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET2 Sintesi eta laburpeneko lan teorikoak

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak 

 

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

IE2. Haur hezkuntzako gelan ematen diren ohizko arte hezkuntzaren egoerak aztertzen jakitea. Hortik abiatuz etapa honetako berezko arazoak diren ebazteko proposamenak eraiki eta argudioen bidez defendatzen jakitea.

E2 Arteak eta ikus kulturaren didaktika haur hezkuntzan

E3 Arteak eta ikus kulturaren baliabide didaktiko eta materialak haur hezkuntzarako.

 

JH2 Eskola praktikoak

JH3 Eztabaidak, amankomunean jarritako ideiak,...

JH4 Lanak egitea

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

 

IE3. Hezkuntza artistikoko eredu berritzaileak aztertu eta horiek haur hezkuntzaren eremuan ahaltzen dituzten funtzioetaz, aukeretaz eta mugetaz eztabaidatu.

E4 Arte eta ikus kuluraren hezkuntzaren ikuspegitik abiatuta, proiektuetan oinarritutako pedagogiaren garapena haur hezkuntzan. 

E5. Arte hezkuntzaren kurrikulua haur hezkuntzan 

JH2 Eskola praktikoak

JH3 Eztabaidak, amankomunean jarritako ideiak,...

JH4 Lanak egitea

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET2 Sintesi eta laburpeneko lan teorikoak

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak


 

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, C1 mailaren parekoa.

IE4 Ahozko zein idatzizko hizkuntza modu egoki eta gramatikalki zuzenean erabiltzea.

Arloko eduki guztiak

JH3 Eztabaidak, amankomunean jarritako ideiak,...

JH4 Lanak egitea

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak 

JH8 Banakako tutoretzak

ET2 Sintesi eta laburpeneko lan teorikoak

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

IE5. Haur hezkuntzako hezkuntza artistikoaren oinarriak ezagutu eta era praktiko batean erabili jarduera ala proiektuen diseinuetarako, helburuak, edukiak, metodologia eta ebaluazio irizpideak era egoki batean uztartuz.

E2 Arteak eta ikus kulturaren didaktika haur hezkuntzan

E5. Arte hezkuntzaren kurrikulua haur hezkuntzan

E6 Arte eta ikus kulturaren edukiak eta gaitasunak haur hezkuntzan 

E7 Haur hezkuntzako sormenaren eta interpretapenaren prozesuen ebaluazioa. 

JH1 Maixuzko zein partehartzeko eskolak

JH2 Eskola praktikoak

JH4 Lanak egitea

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET2 Sintesi eta laburpeneko lan teorikoak

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak


 

2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

IE6. Hau hezkuntzako ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile baten oinarriak ulertu eta ikuspegi hori mantentzen dituzten proposamen hezitzaileak burutu.

E2 Arteak eta ikus kulturaren didaktika haur hezkuntzan

E6 Arte eta ikus kulturaren edukiak eta gaitasunak haur hezkuntzan 

E7 Haur hezkuntzako sormenaren eta interpretapenaren prozesuen ebaluazioa.

E8 Arteen eta ikus kulturaren prozesu sortzaileak haur hezkuntzako gelarako eredu. 

JH2 Eskola praktikoak

JH4 Lanak egitea

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET2 Sintesi eta laburpeneko lan teorikoak

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak


 

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

IE7 Haur hezkuntzako geletako aniztasuna jorratzen dituzten proposamen zehatzak eta eredugarriak aztertu eta horietan ikasitakoa aplikatu ikasleen behar bereziak kontuaj hartzen dituzten ekimen didaktikoak diseinatuz.

E3 Arteak eta ikus kulturaren baliabide didaktiko eta materialak haur hezkuntzarako.

E4 Arte eta ikus kuluraren hezkuntzaren ikuspegitik abiatuta, proiektuetan oinarritutako pedagogiaren garapena haur hezkuntzan.

E6 Arte eta ikus kulturaren edukiak eta gaitasunak haur hezkuntzan

E8 Arteen eta ikus kulturaren prozesu sortzaileak haur hezkuntzako gelarako eredu.

JH2 Eskola praktikoak

JH4 Lanak egitea

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak


 

5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

IE8. Haur hezkuntzako arte heziketarako egindako proposamen berritzaileak aztertu eta ikasitakoa etapa honetako berezkoak diren eskola egoera eta arazoak konpontzeko erabili.

E3 Arteak eta ikus kulturaren baliabide didaktiko eta materialak haur hezkuntzarako.

E4 Arte eta ikus kuluraren hezkuntzaren ikuspegitik abiatuta, proiektuetan oinarritutako pedagogiaren garapena haur hezkuntzan.

E7 Haur hezkuntzako sormenaren eta interpretapenaren prozesuen ebaluazioa.

E8 Arteen eta ikus kulturaren prozesu sortzaileak haur hezkuntzako gelarako eredu.

JH2 Eskola praktikoak

JH4 Lanak egitea

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET2 Sintesi eta laburpeneko lan teorikoak

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak


 

7. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea

IE9. Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutu eta haurrei bereziki zuzendutako ikus kulturaren osagarriak kontuan hartzen dituzten ekimen hezitzaileak diseinatu.

 

E3 Arteak eta ikus kulturaren baliabide didaktiko eta materialak haur hezkuntzarako.

E4 Arte eta ikus kuluraren hezkuntzaren ikuspegitik abiatuta, proiektuetan oinarritutako pedagogiaren garapena haur hezkuntzan.

E8 Arteen eta ikus kulturaren prozesu sortzaileak haur hezkuntzako gelarako eredu.

JH2 Eskola praktikoak

JH4 Lanak egitea

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak


 

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

IE10. Gaitasunak garatzeko ikuspegia gelarako egoeretara eta ekitaldietara aplikatu.

E2 Arteak eta ikus kulturaren didaktika haur hezkuntzan

E5. Arte hezkuntzaren kurrikulua haur hezkuntzan

E6 Arte eta ikus kulturaren edukiak eta gaitasunak haur hezkuntzan 

E7 Haur hezkuntzako sormenaren eta interpretapenaren prozesuen ebaluazioa.

JH2 Eskola praktikoak

JH4 Lanak egitea

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa.

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

ET5 Irakaslearen oharrak


 

Gora

Metodologia

Jarduera hezigarriak

Ordu presentzialak

Ordu ez presentzialak

Presentziazko %

JH1 Maixuzko zein partehartzeko eskolak

28

 

100%

JH2 Eskola praktikoak

22

 

100%

JH3 Eztabaidak, amankomunean jarritako ideiak,...

6

 

100%

JH4 Lanak egitea

 

30

10%

JH5 Baliabide bibliografikoen irakurketa eta bideoan ikusketa

 

15

0%

JH6 Ikaslearen ikasketa pertsonala.

 

45

0%

JH7 Azterketak edo ebaluazio frogak

2

0

100%

JH8 Banakako tutoretzak

2

0

100%

DANERA

60

90

 

Gora

Hizkuntzak

Gazteleraz eta euskaraz

Gora

Ebaluazioa

8.1 METODOLOGIAREN OINARRIAK

Ikasleek egiletzat hartzea eta ikasgaia norberaren formakuntzarako talde proiektu bat bezala planteatzea da nire abiapuntua eta xedea

Hau dela eta, proposatutako metodologiaren oinarriak izango dira:

  • Ikertu, arazoei aurre egin, informazioa bilatu, beste informazioekin erkatu eta alderatu, antolatu, besteei komunikatu, gaiak eratu, ikerketak diseinatu, helburuak deskribatu, aztertu, behaketa kritikoa egin,...
  • Lan pertsonala eta talde txikien bitartez egindako lana.
  • Irakasle eta ikasleen artean adostutako formatoan egindako txosten ala portafolioak (taldekoak zein pertsonalak).

 

 8.2 EBALUAZIOA ETA KALIFIKAZIOAK

 NUP-ek Ebaluazioa antolatzeko araudiari jarraituz (http://www1.unavarra.es/digitalAssets/156/156471_procesos-de-evaluacion.pdf), ikasgai honetarako bi aukera eskeintzen dira:

  • A) Ebaluazio jarraia (Ebaluaziorako NUPeko Araudiaren 14. artikuluan esaten denari jarraituz).
  • B) Berreskurapeneko ebaluazio (Ebaluaziorako NUPeko Araudiaren 15. artikuluan esaten denari jarraituz).

A/ Ebaluazio jarraia

Era honetako ebaluazioan parte hartzeko betebeharrak

  • Klasetara erregularki etortzea (% 60 gutxienez, 14.1 artikuluak eskeintzen duen aukera kontuan hartuz)
  • Gelan sortuko diren taldeetan parte hartzea
  • Ikasturtean zehar eskatutako lanak eta ariketak garaiz eta behar bezala aurkeztea.

Ebaluazio honetarako tresna eta irizpideak

  • Egindako lan pertsonal eta talde lanetako emaitza partzialak.
  • Gelan eta sor daitezken beste foroetan parte hartzearen maiztasuna eta kalitatea, ekarpenak eginez, eztabaidak sortuz eta eztabaidetan parte hartuz.
  • Irakaslearen erregistroa.

 

B/ Berreskurapenerako ebaluazioa

  • Gelara erregularki etortzerik ez daukatenentzat. (% 60 gutxienez etorri ez direnentzat, 14.1 artikuluak eskeintzen duen aukera kontuan hartuz).
  • Era honetako ebaluazioa hautatzen duten ikasleek ikasgelategi birtualaren bitartez ala tutoretzetan eskura dezakete gelan erabilitako baliabideak eta jardueren berri.  
  • Ebaluazio jarraia gainditu ez dutenentzat irekia dago froga honetan parte hartzea.

Ebaluaziorako tresna eta irizpideak

  • Giza eta Zientzia Sozialen Fakultateak  ezartzen dituen datetan egindako berreskurapeneko frogak.
  • Froga hauen bitartez ikasleek ikasturtean zehar azaldutako edukiak harremanetan jarri beharko ditu, ikasgai honetako gaitasunak bereganatu ditula erakutsiz.

Ebaluazio taula:

IKASKETAREN EMAITZAK

EBALUAZIOARAKO TRESNAK

% BALIOA

BERRESKURAPENA

IE1, IE2, IE3,  IE5, IE6, IE7, IE8, IE9, IE10.

ET1 Gelara etorri eta bertan parte hartzea

5

 

0

IE1, IE3,  IE4, IE5, IE6, IE9

ET2 Sintesi eta laburpeneko lan teorikoak

30

 

100

IE2, IE3,  IE4, IE5, IE6, IE7,IE8, IE9, IE10.

ET3 Lan praktikoak: behaketa, proposamenak eta, behar denean ebaluazioa.

30

 

100

IE1, IE2, IE3,  IE4, IE5, IE6, IE7, IE8, IE9, IE10.

ET4 Zati bateko edo orokorrak diren ahozko zein idatzizko frogak

30

 

100

IE2, IE3, IE5, IE6, IE7, IE8, IE9, IE10.

ET5 Irakaslearen oharrak

5

 

0

Gora

Gai-zerrenda

Ikasgai hau ez da ohizko gaien bitartez jorratzen. Hala ere, edukiak 4 blokeetan elkartzen dira:
- Proiektuetan oinarritutako pedagogia baten barnean ikus artean ikasteko metodologiak eta prozesuak.
- Arte hezkuntzaren kurrikulua, edukiak eta gaitasunak haur hezkuntzan.
- Arte bisualen baliabide didaktiko eta materialak haur hezkuntzarako.
- Arte bisualen hezkuntzaren joera eta eredu hezitzaileak.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Oinarrizkoa
Teoria
AGUIRRE ARRIAGA, I. (2006): Modelos formativos en educación artística: Imaginando nuevas presencias para las artes en educación. Foro Virtual Permanente del Congreso Regional en Formación Artística y Cultural para América Latina y El Caribe.
AGUIRRE ARRIAGA, I. (2007) Contenidos y Enfoques Metodológicos de la Educación Artística. Lección Magistral. Congreso de Formación artística y Cultural para la Región de América Latina y el Caribe, Medellín, 2007.
AGUIRRE ARRIAGA, I., (2009) Sobre los usos del arte en la escuela infantil. In-fan-cia: Educar de 0-6 años, nº 117-3, pp. 3-8
Curriculum Oficial Navarra (Nafarroako kurrikulum Ofiziala)
DE LA CUEVA, A. La enseñanza por proyectos ¿mito o reto?, Revista Iberoamericana de Educación nº 16, pp. 165-187
DOMINGUEZ CHILLON, G. (2000) Proyectos de trabajo, una escuela diferente.. Madrid: La Muralla.
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, F. y VENTURA, M. (1992) La organización del currículum por proyectros de trabajo. El conocimiento es un calidoscopio. Ed. Graó y I.C.E. de la Universidad de Barcelona. Barcelona, 2000.
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, F. (Coord.) (2004) Proyectos de trabajo. Una nueva forma de usar el conocimiento y de entender la educación. Nuevas reflexiones y experiencias sobre una propuesta muy innovadora. Cuadernos de Pedagogía, 332, Febrero 2004.
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, F. (2000) Los proyectos de trabajo: la necesidad de nuevas competencias para nuevas formas de racionalidad. Educar nº 26pp. 39-51
KINCHELOE & STEINBERG (1997). Cultura infantil y multinacionales. Madrid: Morata (2000)

 

Esperientziak
ANGUITA, MARISOL (2011) Cartografías de lo posible. (Trabajo de máster, inédito)
FEBRER, MERCÉ DE (2010) ¿Es real la realidad? Cuadernos de Pedagogía nº 400, Abril 2010, Pp 26-29.
ROMERO, MONTSE (2010) Yo quiero aprender a volar. Cuadernos de Pedagogía nº 400, Abril 2010, Pp 23-25
Y otras propuestas de proyectos accesibles desde el aulario virtual

 

11.2. Sakontzeko bibliografia
AGUIRRE ARRIAGA, I., (2000) Teorías y prácticas en educación artística, Universidad Pública de Navarra- Ocatedro (2005)
EFLAND / FREEDMAN / STUHR (2003) La educación en el arte posmoderno, Barcelona, Paidós, 2003.
EFLAND, A. - Una historia de la educación del arte, Barcelona, Paidós, , 2002.
EFLAND, A. (1996). «El currículum en red: una alternativa para organizar los contenidos de aprendizaje». Kikirikí, p. 42-43, 96-109.
EFLAND, A. (2004) Arte y cognición. La integración de las artes visuales en el currículum, Barcelona, Octaedro-EUB, 2004.
GIROUX, H.A., (1994), Los profesores como intelectuales públicos, Kikiriki, 34, (39-47).
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, F., (1995), La clase como espacio de debate y construcción cultural, Kikiriki, 37, (4-8).
HERNÁNDEZ. F. (2007) Espigador@s de la cultura visual. Otra narrativa para la educación de las artes visuales. Barcelona: Octaedro.
VECCHI, VEA (2001) La luz: pensamientos, imaginarios y exploraciones. Cuadernos de Pedagogía, 307, p. 67-73. Noviembre, 2001.

 

beste baliabideak:

Bideoak

SANCHO, JUANA Mª. Pedagogía 2.0 http://www.youtube.com/watch?v=VS0-IMwhlCQ
Manipulación desde la infancia de la Publicidad para prepararnos en consumidores http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=w9ekHRYuM58
HERNÁNDEZ, FERNANDO (Entrevista sobre proyectos de trabajo): http://infantilinvestiga.blogspot.com/2011_12_01_archive.html
Conferencia sobre las Escuelas de Reggio Emilia: http://adeliabertomeu.lacoctelera.net/post/2009/05/17/conferencia-sobre-escuelas-reggio-emilia
CABANELLAS, I. Mensajes entre líneas. Gobierno de Navarra.
CABANELLAS, I. Momentos. Cantos entre balbuceos. Gobierno de Navarra /UPNA

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadia Kanpusa. Eskolak emango diren gelen zenbakien eta tutoretza ordutegiaren berri edukitzeko, begira ezazue Giza eta Gizarte Zientzien Fakultateko web orrian.

Gora