Kodea: 301208 | Irakasgaia: IRAKASLE LANBIDEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
APALATEGI BEGIRISTAIN, MIREN JAIONE [Tutoretzak ] | LEDESMA MARIN, NIEVES (Resp) [Tutoretzak ] | ||||
AMILBURU MARTINEZ, ALBA JARA [Tutoretzak ] |
Irakaskuntza lanbide gisa. Irakaskuntza-eginkizunaren Ezaugarriak, Araudia eta Gakoak. Irakasleen funtzioak eta beren inplikazio etikoak. Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako eskola-etapetarako proposamen pedagogikoa: etapako curriculumaren ezagutza eta kudeaketa. Urteko/ikasturteko programazio didaktikoa (UPD edo IPD). Irakaskuntza eskolako eta gelako espazioan. Eskola-bizitzan parte hartzea: gakoak eta printzipioak. Eskola-eremua antolaketa, ebaluazioa eta kudeaketa. Irakaslana eta ekitatea: gainditu beharreko erronkak. Irakasleen prestakuntza eta irakaskuntzaren garapena.
Oinarrizko gaitasunak
1. OG Ikasleek frogatu izatea hainbat ezagutza dauzkatela ikasketa-arlo jakin batean. Arlo hori bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen da, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, bere ikasketa eremuaren aitzinekoak diren ezagutzei dagozkien alderdi batzuk ere badituen maila batean egongo da.
2. OG Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3. OG Ikasleek (normalean beren ikasketen arloan) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG Ikasleek gaitasuna edukitzea ideiak, arazoak eta irtenbideak transmititzeko, publiko espezializatuari eta espezializatua ez denari.
Gaitasun orokorrak
1. GO Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GO Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3. GO Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GO Ikasgelan eta hortik kanpo bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta horien gainean gogoeta egiten jakitea.
5. GO Taldean gogoeta egitea arauak onartzeaz eta besteekiko errespetuaz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.
7. GO Informazio eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.
9. GO Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.
10. GO 0-6 urte arteko aldian aiten eta amen orientatzailea izatea familia hezkuntzari buruz, eta ikasle bakoitzaren familiarekin eta familia guztiekin harremanetan egoteko beharrezkoak diren gizarte trebetasun guztiak menderatzea.
11. GO Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
12. GO Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Zeharkako gaitasunak
2. ZG Gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioa"ren C1 mailako hizkuntza gaitasuna erakustea.
1. GE Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. GE Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GE Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.
5. GE Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
7. GE Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
9. GE Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta funtzionamendua ezagutzea, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
10. GE Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.
11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
12. GE Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea ,eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Irakasgai honetan gaitasun horiek honela zehaztuko dira:
1. IE Irakasgaiaren edukiei lotutako oinarrizko nozioak menderatzen dituela erakusten du (2. ES, 3. ES, 4. ES).
2.IE Eskola antolakuntza ulertzen du, baita ere hezkuntza erakundeen irakaskuntzaren planifikazioa eta ebaluazioa (2.ES, 4. ES).
3. IE Proposamen pedagogikoak eta programazio didaktikoak diseinatzen ditu, kontuan hartuta aniztasuna eta partaidetzarako eta gizarteratzeko eskaerak (3. ES).
4. IE Didaktikaren eta antolamenduaren dimentsioak modu autonomoan aditzera ematen ditu eta analizatzen ditu irakaskuntza eginkizunen testuinguru batean (2. ES, 4. ES).
5. IE Irakaskuntza eginkizuna balioesten du, eskola eta gizarte aktibo baten testuinguruan (1. ES, 2. ES, 3. ES).
6. IE Jarduera konprometitua erakusten du irakaskuntza eta ikaskuntza testuinguruen garapenarekin (1. ES, 2. ES, 3. ES, 4. ES).
7. IE Ikasitako ezagutzak aplikatzen ditu irakaskuntza jardueretako errealitate anitz eta zehatzetan (2. ES, 3. ES).
8. IE Dauden hezkuntza-berrikuntzako aukerak analizatzen ditu eta argi identifikatzen ditu haren osagarriak (2. ES, 3. ES, 4. ES).
Irakas metodologiak
Kodea | Deskribapena |
MD1 | Ikasgai magistrala osoko klasean |
MD2 | Talde handian antolatutako elkarrekintza |
MD3 | Talde ertainean antolatutako elkarrekintza |
MD5 | Banakako elkarrekintza: norberaren ikaste prozesurako eginkizun eta jarraibideak |
Prestakuntza Jarduerak
Kodea | Deskribapena | Orduak | Egote beharra |
1PJ | Klase teorikoak (oinarrien azalpena, adibideak, aplikazio eta burutze kontrastatuak, eta garapenak) | 45 | 100 |
2PJ | Klase praktikoak, edota kanpoan egindako praktikak | 15 | 100 |
3PJ | Lanen burutzea, eta dagokionean, horien ahozko aurkezpena | 30 | 10 |
4PJ | Ikaslearen ikaste autonomoa | 50 | 0 |
5PJ | Tutoretzak | 5 | 100 |
6PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak | 5 | 100 |
Ikasketaren emaitzak | Kalifikazio metodologiak | % | % errekuperagarria |
1. IE - 8. IE | 1. ES Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea. | 10 | Ez |
1. IE - 8. IE | 2. ES Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 25 | Bai, % 15 |
1. IE - 8. IE | 3. ES Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. | 25 | Bai, % 15 |
1. IE - 8. IE | 4. ES Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 40 | Bai, % 40 |
GUZTIRA | 100 | 70 |
Ebaluazio mota hezitzailea, argi-emailea eta irizpidearen araberakoa izango da:
- Adierazpen-saioetan erakusten den parte-hartze eta inplikazio maila balioetsiko da, baita beste hauek ere: mintegietan eta lan-taldeetan egiten diren ekarpenak, turoretzetako gainbegiratzeak...
- Lan taldeetan garatzen den adierazpenen eta eztabaiden maila balioetsiko da, baita hauen erregistroaren aniztasuna ere, alderdi formala zein edukia kontuan hartuta.
- Autoebaluazio eta koebaluazio azterketak egingo dira, eta irakasleek kontuan hartuko dituzte.
- Azken kalifikazioa zatikako kalifikazioen haztapenaren ondorio izango da.
- Taldean egiten diren lanetan, taldeko denek jakin behar dute lan horietako edozein parte aurkezten eta argudiatzen. Irakasleak aukera izango du talde lanak ebaluatzeko, ausaz aukeratutako taldeko bati elkarrizketa eginez, denen lanaren elkarrekikotasun positiboa bermatzeko.
Kalifikazio positiboa lortzeko, beharrezkoa izango da Ebaluazio Sistema guztiak (5/10) gutxieneko kalifikazio batekin gainditzea.
Errekuperazio ebaluazioa: Idatziz egin behar da horretarako ezarritako datan.
- Aurkezten den lanen batean hitzez hitzezko testuak sartzen badira (internetetik edo liburuetatik hartuak) aipatu gabe jatorria, erreferentzia bibliografiko osoa, azken kalifikazioa ez gainditua izango da, 2011ko abenduaren Ebaluazio Prozesuak Antolatzeko Araudiak (33.3 art.) jasotzen duen bezala.
1. BLOKEA. HEZKUNTZA-ETAPETARAKO PROPOSAMEN PEDAGOGIKOAK
Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako eskola-etapetarako proposamen pedagogikoa. Etapako curriculumaren ezagutza eta kudeaketa.
2. BLOKEA. HEZKUNTZA PARADIGMAK ETA IRAKASLE-FUNTZIOA
Irakasle lanbidea. Irakasle-funtzioaren ezaugarriak, araudia eta gako arautzaileak. Irakasle-funtzioak eta haien ondorio etikoak. Irakaslana eta ekitatea: erantzun beharreko erronkak.
3. BLOKEA. ESKOLAREN ANTOLAKETA ETA PARTE-HARTZEA HEZKUNTZA KOMUNITATEAN
Parte-hartzea eskolaren bizitzan: gakoak eta printzipioak. Eskolaren espazioaren antolaketa, ebaluazioa eta kudeaketa.
4. BLOKEA. CURRICULUMAREN DISEINUA ETA GARAPENA
Irakaslana eskola inklusibo batean: generoa, dibertsitate kulturala, hezkuntza laguntzarako premia espezifikoak. Urteko programazio didaktikoa (UPD). Irakaslana eskolako eta gelako espazioan.
5. BLOKEA. IRAKASLEEN PRESTAKUNTZA ETA GARAPEN PROFESIONALA
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
TESTUAK:
Pellejero, L., Zufiaurre, B. (2010): Formación Didáctica para docentes: Los proyectos como estrategia para trabajar la inclusión, la equidad y la participación. Madril. CCS.
Zufiaurre, B., Albertin, A.M. (2010): Trabajar Competencias integradas en Infantil y Primaria: Propuestas de aula de educación emocional, saludable y cívica. Madril. CCS.
Zufiaurre, B. (2007): ¿¿Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado?: Reflexiones sobre 35 años de cambios en educación 1970 ¿ 2005. Bartzelona, Octaedro ¿ MEC.
Pellejero, L., Zufiaurre, B. (2006): La Educación Infantil como tarea de Maestras: Claves de formación y contexto de desarrollo profesional. Bartzelona. Octaedro ¿ MEC.
Kapituluka IRAKURRI BEHARREKO TESTUAK:
Albertin, A.M., Zufiaurre, B. (2005): La formación del profesorado de Educación Infantil: Una trayectoria desde la L.G. E. hasta la L.O.E.. Iruñea. Nafarroako Unibertsitate Publikoaren argitalpenak.
Carbonell, J. Tort (2006): La educación y su representación en los medios. Madril, Morata. Colección: razones y propuestas Educativas 14.
Vlachou, A. D. (1999): Caminos hacia una escuela inclusiva. Madril. La Muralla.
Zufiaurre, B., Albertin, A.M. (2006): Evaluación democrática y proyectos cooperativo. El lugar de una evaluación de calidad en una cultura escolar democrática. Iruñea. NUPeko argitalpenak.
Zufiaurre, B., Coord. (2002): Comprensividad, Desarrollo Productivo y Justicia Social. Madril. CCS.
Sakontzeko bibliografia
Albertin, A.M., Zufiaurre, B. (2005): La formación del profesorado de Educación Infantil: Una trayectoria desde la L.G. E. hasta la L.O.E.. Iruñea. Nafarroako Unibertsitate Publikoaren argitalpenak. (9-23, 27-65, 69-119, 121-131) (T. 3, 4, 12, 14)
Arnaiz, P., Isus, S. (1995): ¿La tutoría ¿Tarea de quien?, ¿La programación de la acción tutorial¿. Arnaiz, P., Isus, S.: La tutoría, organización y tareas. Bartzelona. Grao, Biblioteca Aula. (9-13, 15-65). (T. 6)
Bolívar, A. (2007). ¿La educación para la ciudadanía en la agenda de las Reformas y en las propuestas de innovación¿, ¿La educación para la ciudadanía en un contexto de diversidad cultural¿, ¿Una tarea compartida y comunitaria¿. Bolivar, A.: Educación para la ciudadanía: Algo más que una asignatura. Bartzelona, Grao, Crítica y Fundamentos, 16. (39-50, 51-67, 69-86). (T. 1, 2, 4, 10)
Bonals, J. (1996): ¿Introducción¿, ¿Mejorar las relaciones en los equipos docentes¿. Bonals, J.: El trabajo en equipo del profesorado. Bartzelona Grao, Biblioteca de aula. (9-11, 13-33). (T. 7)
Camps, V. (1996): ¿Educación y valores¿. Camps, V.: El malestar de la vida pública. Bartzelona Grijalbo. (77- 141). (T. 13)
Carbonell, J. (1996): ¿Educación y trabajo¿, - ¿Funciones sociales de la escuela¿, - ¿Interculturalismo¿, En Carbonell, J.: La escuela entre la utopía y la realidad. Bartzelona Eumo ¿ Octaedro. (53-72, 33-51, 91-108). (T. 8, 11)
Carbonell, J., Tort, X. (2006): ¿La agenda educativa: cómo se construye la información¿, - ¿El profesorado: El malestar y otros tópicos de una profesión cambiante¿, ¿Viejos y nuevos rituales del curso escolar¿, ¿Los otros mensajes educativos. El lugar de la publicidad¿, (Ref. textos lectura básica por Cap.: 13-28, 87-95, 96-107, 108-122). (T. 8, 9, 13)
Simon, E. (2003): ¿¿Sabía Ud. que la mitad de alumnos son ciudadanas?¿. Martinez Bonafé, J. (Koord.) Ciudadanía, poder y educación. Bartzelona GRAO - Biblioteca de aula. (89-112) (T. 12)
Torres, J. (2002): ¿Educación antirracista: Diversidad y justicia social¿. Zufiaurre, B. (Koord.) (Ref. textos lectura básica por Cap.: (203-236) (T. 11)
Vlachou, A.D. (1999): ¿Conclusión¿, ¿Perspectivas Infantiles¿ y ¿Discapacidad, normalidad y necesidades educativas especiales. Conceptos políticos y controversias.¿, (Ref. textos lectura básica por Cap.: (225-238, 167-223, 25-53). (T. 10)
Zufiaurre, B., Albertin, A.M. (2006): ¿Espacio para la evaluación¿, ¿Evaluación democrática y participativa vs modelos de calidad¿, (Ref. textos lectura básica por Cap.: (19-34, 67-114). (T. 8, 14)
Zufiaurre, B., Koord. (2002): ¿Desarrollo productivo y evolución social: El lugar de la comprensividad y la polivalencia ante las demandas del mercado de trabajo¿. (Ref. textos lectura básica por Cap.: (165-202) (T. 8, 13)
Zufiaurre, B. (2000): ¿La participación en la vida escolar¿. Zufiaurre, B. (Koord.) Evaluación escolar y coparticipación educativa: Responsabilidad social y democrática. Valentzia. Nau Llibres (29-80). (T. 6, 14)
Testu arauemaileak
MEC (2006): Ley Orgánica de Educación (L.O. 3ko 2/2006 L.O.). Madril. MEC.
Nafarroako Gobernua: sareko dokumentuak ¿ http:/www.cfnavarra.es;
HAINBAT sarean: http:/www.oge.net / http:/www.feae.net / http:/www.eurydice.org.
Bibliografiari buruzko xehetasun espezifikoagoak ezagutzeko, ikusi Programa Didaktikoak.
BIBLIOGRAFIA EUSKARA
Liburu zerrenda zabalago Irakasgai Gidan.
Sartu zure irakasleak Liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.