Kodea: 176204 | Irakasgaia: MIKROEKONOMIA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Ekonomia | |||||
Irakasleak: |
Mikroekonomia irakasgaia lau atal nagusiz osatzen da: eskari kurbaren oinarrizko analisia, enpresaren ekoizpen-erabakien analisia, oreka partzialaren analisia eta merkatuko poterearen existentziak dituen ondorioen analisia.
Atal hauek guztiak beraiekin batera lotuta dakartzaten kontzeptuekin batera teoria ekonomikoaren gunearen barne daude. Funtsezko garrantzia dute teoria ekonomikoaren barnean. Irakasgaiaren barne hauen aplikazio praktikoak eztabaidatzen dira beren ulermena errazteko eta aurkezten dituzten ondorioak irudikatzeko. Modu honetan ikasleek, analisi ekonomikoaren metodoan barneratzen dira eta aldi berean egiteko modu honek lan munduan duen baliagarritasuna antzematen dute. Helburu honekin hurrengo gaien ikasketa eta analisia proposatzen da:
Kontsumitzailea eta eskariaren kurba. Kontsumitzailearen Soberakina. Enpresaren Teoria: teknologia, ekoizpen funtzioa, kostuak, ekoizpen faktoreen eskaria, eta eskaintza (produktua). Oreka Partziala merkatu lehiakorretan: Definizioa, interpretazioa eta aplikazioak. Gizartearen Soberakina.
Merkatuko Poterearen ondorioen analisia kasu ezberdinen azterketaren bitartez egin daiteke. Monopolioa, Oligopolioa, Monopolio lehiakortasuna edo faktoreen merkatuen berezitasunak (monopsonioa), dira kasu hauen zenbait adibide.
Eskaintza eta Eskaria. Oreka Partziala. Ekoizlearen Teoria. Lehia Perfektua eta Lehia Inperfektua. Monopolioa. Oligopolioa.
Kontutan harturik Mikroekonomia irakasgaiaren irakaskuntzarako zein ikasketarako erabiliko den metodologia, irakasgai honek ikasleek beren ingurunean dituzten komunikatzeko gaitasunen garapenean baita lan-taldeetan lan egiteko gaitasunen garapenean parte hartzen du. Aldi berean, hain garrantzitsuak diren lanbide jarduerako komunikazio gaitasunak lantzen dira, informazio teknologien erabilpenean ohitura hartuz. Mikroekonomia irakasgaiak aurkezten duen kontzeptu ekonomikoen maila handiak erabilgarria izango da ikasleen irakurtzeko eta lan arloan komunikatzeko gaitasunen garapenean, bai beren hizkuntzan, baita beste hizkuntza ezberdinetan ere (konkretuki ingelera). Mikroekonomiaren ingurune kontzeptuala instituzio ekonomikoen sorrera eta izaera, jarduera ekonomikoaren adierazpen teoriko eta formalen aplikazio eta emaitza bezala ulertzeko gaitasuna garatzen du.
Teoria ekonomikoaren ulermenean erabilgarriak diren aplikazio praktikoen erabilpena, informazio ekonomiko garrantzitsuaren iturrien ezagutza eta erabilpena baimentzen eta errazten du. Aldi berean, benetan aipagarriak eta nabarmenak diren datu ekonomikoak bereizteko gaitasuna garatzen da. Teoria ekonomikoaren oinarrizko tresneriaren ikasketa eta barneratzea beharrezkoa da arazo ekonomikoen analisian eta ebazpenean arloko profesionalek aplikatzen dituzten irizpide eta teknikak erabili ahal izateko.
ALDIZ AURREKO EZAGUTZAK: ESKAKIZUNAK
- Oinarrizko ezagutza matematiketan eta analisi matematikoan
- Ekonomiarako sarrera.
GAITASUN OROKORREN ZERRENDA:
Mikroekonomoia irakasgaiak garatzen dituen ekonomiaren analisiarentzako tresnak, konkretuki, ikasleei hurrengo konpetentzi espezifikoak hobetzea eta garatzea errazten die:
GAITASUN ESPEZIFIKOEN ZERRENDA:
Kurtsoan zehar saio teorikoak saio praktikoekin txandakatuz joango dira.
Saio teorikoetan edukiak irakasleak aurkeztu eta azalduko ditu. Kasu batzuetan irakasleak ikasleei aldez aurretik egin beharreko lanak proposatuko dizkie, gero eduki hauek klasean era interaktibo batean lantzeko. Saio teoriko hauen barnean ariketak proposatu eta ebatzi egingo dira.
Saio praktikoak, ahal den neurrian behintzat, informatika ikasgeletan izango dira eta hauetan teoriaren aplikazioak landuko dira ariketa praktikoen bitartez, baita beste interaktiboak diren jarduerak ere erabiltzen (Mathematica eta Excel informatika aplikazioak).
ECTS LAN-ZAMAREN EGOKIPENA
JARDUERA/ORDUAK
PRESENTZIAZKOAK 60
EZ PRESENTZIALAK 90
OHARRA: jarduera bakoitzari ordu lan-zama esleitzea ez da nahitanahiezkoa.
Kurtsoan zehar eta honek aurrera egiten duen heinean ikasleen lana era jarraia batean ebaluatuko da lortutako emaitza amaierako notaren atal bat suposatuko duelarik. Egoera kontutan harturik, sistemaren lehenengo pausuetan gaude, oraindik atal honen pisua nota osoan erabaki gabe dago baino %25 inguruan izango da. Dena den, kurtsoaren eboluzioari kasu eginez, baita ikasleen inplikazio mailari ere, gutxienezko portzentaia hori handitu liteke.
Nota osoa azterketa batekin osatuko da kurtsoaren amaieran.
a. UNITATEAK (HELBURUAK)
Eskaria, Ekoizlea. Merkatu Lehiakorra. Merkatuko beste estrukturak.
b. EDUKIAK
c. JARDUERAK
Ariketen ebazpena eta Mathematika informatika programarekin irudi interaktiboak lantzea.
d. ERREKURTSO LAGUNGARRIAK
Informatika ikasgelak, Internet, NireIkasgelategia eta Web Zerbitzaria.
e. IKASLEAREN LANAREN BALORAZIOA.
Posiblea den neurrian ikaslearen jarraipena egingo da kurtsoan zehar. Horretarako egindako ariketak, klasean partehartzea eta beste praktika jarduerak kontutan hartuko dira.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Kurtsoaren irakaskuntzarako erabiliko den oinarrizko bibliografia:
Beste oinarrizko bibliografia (gazteleraz eta ingeleraz).
Honez gain beste material anitz (apunteak, diapositibak, ariketak,...) jarriko dira ikasleen eskura. Hauek teoria eta praktika lantzeko lagungarriak izango dira eta bibliografiaren OSAGARRIAK!!! izango dira.