Kodea: 172505 | Irakasgaia: INDUSTRIA ANTOLAKETA ETA LEHIA ESTRATEGIKOA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
GOÑI DUCAY, DANIEL [Tutoretzak ] |
Irakasgai honek ematen dituen kontzeptuei eta azterketarako tresnei esker, ikasleak ondorengo hauek ulertu ahalko ditu:
(i) merkatuaren egituraren, enpresa-estrategien eta enpresaren emaitzen arteko erlazioa,
(ii) lehiaren oinarri ekonomikoak eta portaera estrategikoa,
(iii) enpresaren muga zutikakoak eta horizontalak erabakitzea,
(iv) industria politika, erregulazio eta lehiaren defentsarako auziak, enpresa lanean ari den ingurunea eta estrategiak baldintzatzen dituztenak.
1. GO - Azterketa eta sintesi ahalmena
3. GO - Hitzezko eta idatzizko komunikazioa jaioterriko hizkuntzan
4. GO - Hitzezko eta idatzizko komunikazioa atzerriko hizkuntza batean
6. GO - Hainbat iturritako informazioa aztertzeko eta bilatzeko trebetasuna
7. GO - Arazoak ebazteko ahalmena.
14. GO - Ahalmen kritikoa eta autokritikoa.
17. GO - Nork bere kasa ikasteko gaitasuna
1. GE - Erakunde ekonomikoak ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalen emaitza eta aplikazio bezala ulertzea
3. GE - Datuetatik enpresarako garrantzitsua den eta profesionalak ez direnek ezin ezagutu dezaketen informazioa ondorioztatzea
4. GE - Enpresaren kudeaketako arazoen azterketari tresna teknikoen maneiuan oinarritutako irizpide profesionalak aplikatzea
5. GE - Aholkularitza txostenak jaulkitzea enpresa eta merkatuen egoera zehatzei buruz
8. GE - Enpresa edo erakunde bat kudeatzea eta administratzea, hark lehian eta instituzionalki duen kokapena ulerturik eta haren gune sendoak eta ahulak identifikatuta
1. E Oinarri ekonomikoek (baliabideen urritasuna eta izendapena, prezioen sistema, kontsumoaren eta ekoizpenaren teoria, lehiakortasun oreka, merkatu ez-lehiakorrak, eraginkortasun ekonomikoa eta ongizatearen teoria) lehia, merkatu-boterea eta portaera estrategikoa aztertzeko dituzten inplikazioak ulertzea eta aztertzea.
8. E Merkatuaren egituraren, estrategien formulazioaren eta enpresaren antolaketaren arteko erlazioa ulertzea eta aztertzea.
Metodologia - Jarduera |
Aurrez aurreko orduak |
Bertaratzea eskatzen ez duten orduak |
1. J Azalpen/parte-hartze eskolak |
41 |
|
2. J Praktikak |
15 |
30 |
3. J Eztabaidak, elkarbanatzeak, taldeen tutoretza |
|
|
4. J Lana egitea |
|
|
5. J Materialen irakurketak |
|
10 |
6. J Banakako ikasketa |
|
50 |
7. J Azterketak, ebaluazio-probak |
4 |
|
8. J Tutoretza indibidualak |
|
|
Guztira |
60 |
90 |
Alderdia |
Irizpideak |
Ebaluaziorako tresna |
Pisua (%) |
Azken azterketa (errekuperagarria). Irakasgaia gainditzeko, gutxienez, 4ko nota lortu beharko da azterketan. Errekuperazio azterketa egiteko beharrezkoa da, gutxienez, 2ko nota lortzea azterketan. |
60 |
||
Ariketak, kasu praktikoak, test-probak hainbat aukerarekin (ezin errekupera daitekeena) |
40 |
01. Industria antolakuntzaren hastapenak: enpresak, merkatuak eta lehia
02. Merkatu egitura, lehia eta merkatu-boterea
03. Enpresaren izaera eta mugak. eskalako ekonomiak eta irismena
04. Prezioak finkatzea merkatu-boterea duten enpresentzat
05. Enpresen portaera estrategikoa eta joko-teoria
06. Konpromiso estrategikoa eta sinesgarritasuna
07. Sartzeari jarritako oztopoak
08. Produktua desberdintzea
09. Ikerkuntza eta garapena
10. Estatuaren esku-hartzea merkatuetan: erregulazio politikak eta lehia aldeztera zuzendutakoak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Euskaratutako materiala kurtsoan zehar emango da.
Gaztelaniaz erabiltzen diren liburuak ere, erabiliko dira.