Kodea: 172302 | Irakasgaia: ANTOLAMENDUZKO DISEINUA ETA JOKABIDEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
GOÑI LEGAZ, SALOMÉ (Resp) [Tutoretzak ] | GOÑI DUCAY, DANIEL [Tutoretzak ] |
a) Gaitasun Orokorrak
CG01. Hausnarketa eta azterketa gaitasuna
CG02. Antolaketa eta plangintza gaitasuna
CG03. Euskeraz hitz egiteko eta idazteko gaitasuna
CG04. Atzerritar hizkuntzetan idazte eta hitz egiteko gaitasuna.
CG05. Ikasketa arloko informatikan ezagutza.
CG06. Iturri anitzeko informazioa bilatu eta aztertzeko gaitasuna.
CG07. Arazoak ebazteko gaitasuna
CG08. Erabakiak hartzeko gaitasuna
b) Bakarkako gaitasun orokorrak
CG09. Taldeka lan egiteko gaitasuna
CG12. Giza erlazio pertsonalak sortzeko gaitasuna
CG13. Ingurune ezberdin eta multikulturaletan lan egiteko gaitasuna
CG14. Kritika eta autokritikarako gaitasuna.
CG15. Lanarekin konpromiso etikoa
c) Gaitasun sistemiko orokorrak
CG17. Irakasteko gaitasun autonomoa
CG18. Egoera berrietara egokitzeko gaitasuna
CG20. Lidergoa
CG23. Gizarte eta ingurunerekin lututako gaiekin sentsibilitatea.
CE01. Erakunde ekonomikoak, ekonomiaren funtzionamenduaren ordezkari teoriko edo formalak bezalak, ulertzea edo ikustea.
CE04. Tresna teorikoetan oinarritutako irizpide profesionalak, enpresa kudeaketa arazoen azterketari aplikatzea
CE09. Erakunde edo empresa bateko edozein alore do eremu funtzionalean integratzea eta bertan beharrezkoa den edozein kudeaketako lan bat egiten gai izatea.
CE10. Bere oinarrizko dimentsioetan berezko negozio bat sortzea eta zuzentzea.
CE11. Enpresaren natura erakunde bat bezala eta interes ezberdineko agenteen elkarrekintza bezala ulertzea
CE13. Enpresa sistema bat bezala identifikatzea eta alor funtzional ezberdinen arteko elkarren menpekotasuna bereiztea.
CE14. Enpresa kudeaketaren eraginkortasuna (efikazia eta efizientzia) hobetzeko beharrezkoak diren politikak eta praktikak inplementatzea.
CE19. Enpresaren giza baliabideen motibazioa, gaitasuna eta garapena anditzen duten teknikak aplikatzea.
R03. Erabaki hartzearen oinarri teorikoak.
R08. Erakunde antolaketaren teoria. Zuzendaritza estrategikoa.
RD1. Erakundeen jokabidea buruzko teoria ezberdinak konparatzea.
RD2. Erakundeen analisi-maila ezberdinen arteko harremanak ulertzea.
RD3. Erakundeen jokabideei buruzko ezagutza oso konplexuak ez diren egoera errealetara aplikatzea.
Klase orduak |
Kanpo orduak |
|
A-1 Talde handiko sesioak (azken azterketa barne) |
46 |
|
A-2 Talde ertaineko sesioak |
14 |
|
A-3 Lanen eratzea eta ariketen ebazpena |
24 |
|
A-4 Bakarkako lana kurtsoan zehar |
40 |
|
A-5 Azterketa eta test-en prestaketa |
18 |
|
A-6 Bakarkako tutoretzak |
8 |
|
Guztira |
60 |
90 |
GAITASUNAK |
|
A-1 Talde handiko sesioak (azken azterketa barne) |
CG01, CG04, CG07, CG08, CG09, CG13, CG18, CG20, CE04, CE09, CE10 |
A-2 Talde ertaineko sesioak |
CG03, CG05, CG08, CG09, CG12, CG23, CE14, CE19 |
A-3 Lanen eratzea eta ariketen ebazpena |
CG06, CG09, CG12, CG13, CG14, CG20, CG23 |
A-4 Bakarkako lana kurtsoan zehar |
CG01, CG02, CG15, CG17, CE01, CE11, CE13 |
A-5 Azterketa eta test-en prestaketa |
CG02, CG07, CG15, CE11, |
A-6 Bakarkako tutoretzak |
CG03,CG12, CG15, CE04 |
1. EBALUAKETA JARRAIA |
||
AZKEN AZTERKETA |
50% |
Gainditzeko gutxienez 10 puntutik 4 puntu lortu behar dira |
PRAKTIKETAKO LANKA |
20% |
|
BAKARKAKO FROGAK |
30% |
|
2. EBALUAKETA JARRAIAREN ERREKUPERAKETA |
||
ERREKUPERAKETAKO AZKEN AZTERKETA |
80% |
Ebaluaketa jarraiaren azterketara aurkeztu diren ikasleak eta bertan 10-tik gutxienez 2,5 puntu lortu dutenak bakarrik izanen dute azterketa honetara aurkezteko aukera. |
PRAKTIKETAKO LANAK |
20% |
Ebaluaketa jarraiaren praktiketako lanen notak mantenduko dira. |
Ikasgai honen bidez ikaslea gizakien portaerara eta erakundeen barruan gizaki hauen kudeaketara hurbildu nahi da. Halaber, erakundeen diseinuak erabiltzen diren aldagai nagusiak ezagutzera eraman nahi dira. Ikasleek erakundeek esparru hauetan aurkitzen dituzten arazo nagusienak ezagutzea da helburua, eta honekin batera gai arlo honetako planteamendu teoriko nagusienak ezagutarazi, eta ezagutza teoriko hau praktikara nola eman.
Ikasgaiak zuzendaritza funtzioa modu eraginkor batean egiteko funtsezko oinarri teorikoak aurkezten ditu. Horregatik ikasgai honetako edukiak ezinbestekoak dira zuzendaritzaren barruan pertsonek kudeaketarekin zerikusia duten hainbat funtzio burutzeko.
Ikasgaiaren edukia hiru zati nagusitan antolatzen da. Lehenengoan giza banakoa hartzen da analisi-unitate bezala, erakundeen barruan erakusten duen portaerarekin zerikusia duten hainbat dimentsio aztertuz. Bigarrenean giza banakakoek talde eta ekipoen barruan burutzen dituzten prozesuak ikusten dira. Hirugarrenean berriz, enpresak harreman eta pertsonez osatutako erakundeak bezala konformatzen dituzten elementuak aztertzen dira.
1. Gaia. Sarrera. Erakundeen jokabidea
2. Gaia. Nortasuna eta baloreak
3. Gaia. Hautematea eta bakarkako erabaki hartzea
4. Gaia. Jarrerak lanean
5. Gaia. Motibazioari buruzko kontzeptuak
6. Gaia. Motibazioa, kontzeptuetatik aplikaziora
7. Gaia. Talde jarreraren oinarriak
8. Gaia. Lan ekipoak
9. Gaia. Komunikazioa
10. Gaia. Lidergoa
11. Gaia. Boterea eta politika
12. Gaia. Gatazka eta negoziazioa
13. Gaia Erakunde diseinuaren oinarrizko erronkak
14. Gaia Erakunde egituraren diseinua: aginteritza eta kontrola
15 Gaia. Erakunde egituraren diseinua: espezializazioa eta koordinazioa
16 Gaia. Erakunde kultura
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizko bibliografia
Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2010): Introducción al comportamiento organizativo, 10ª edición, Pearson Educación, Madrid.
Osagarrizko bibliografia
Jones, G.R. (2008): Teoría organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones, 5ª edición, Pearson Educación, México.
Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2009): Comportamiento organizacional, 13ª edición, Pearson Educación, México.