Nafarroako Unibertsitate Publikoa



CastellanoEnglish | Ikasturtea: 2014/2015 | Beste urte batzuk:  2013/2014  |  2012/2013  |  2011/2012 
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 172302 Irakasgaia: ANTOLAMENDUZKO DISEINUA ETA JOKABIDEA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 2 Iraupena: 1º S
Saila: Enpresen Kudeaketa
Irakasleak:
GOÑI DUCAY, DANIEL   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Deskripzioa/Edukiak

Gizabanakoen portaera erakundeen barruan aztertzea,
Erakundeen disenuan kontuan izan beharreko elementuak ezagutzea,
Erakundeen antolakunzan erabiltzen diren teoriak eta kudeaketa-tresnak irakastea.

Gora

Deskribatzaileak

Gizabanakoa, talde jokabidea, erakundeen estruktura, erakundeen kultura.

Gora

Gaitasun orokorrak

a) Gaitasun Orokorrak

CG01. Hausnarketa eta azterketa gaitasuna

CG02. Antolaketa eta plangintza gaitasuna

CG03. Euskeraz hitz egiteko eta idazteko gaitasuna

CG04. Atzerritar hizkuntzetan idazte eta hitz egiteko gaitasuna.

CG05. Ikasketa arloko informatikan ezagutza.

CG06. Iturri anitzeko informazioa bilatu eta aztertzeko gaitasuna.

CG07. Arazoak ebazteko gaitasuna

CG08. Erabakiak hartzeko gaitasuna

 

b) Bakarkako gaitasun orokorrak

CG09. Taldeka lan egiteko gaitasuna

CG12. Giza erlazio pertsonalak sortzeko gaitasuna

CG13. Ingurune ezberdin eta multikulturaletan lan egiteko gaitasuna

CG14. Kritika eta autokritikarako gaitasuna.

CG15. Lanarekin konpromiso etikoa

 

c) Gaitasun sistemiko orokorrak

CG17. Irakasteko gaitasun autonomoa

CG18. Egoera berrietara egokitzeko gaitasuna

CG20. Lidergoa

CG23. Gizarte eta ingurunerekin lututako gaiekin sentsibilitatea.

 

Gora

Berariazko gaitasunak

CE01. Erakunde ekonomikoak, ekonomiaren funtzionamenduaren ordezkari teoriko edo formalak bezalak, ulertzea edo ikustea.  
CE04. Tresna teorikoetan oinarritutako irizpide profesionalak, enpresa kudeaketa arazoen azterketari aplikatzea
CE09. Erakunde edo empresa bateko edozein alore do eremu funtzionalean integratzea eta bertan beharrezkoa den edozein kudeaketako lan bat egiten gai izatea.
CE10. Bere oinarrizko dimentsioetan berezko negozio bat sortzea eta zuzentzea.
CE11. Enpresaren natura erakunde bat bezala eta interes ezberdineko agenteen elkarrekintza bezala ulertzea
CE13. Enpresa sistema bat bezala identifikatzea eta alor funtzional ezberdinen arteko elkarren menpekotasuna bereiztea.
CE14. Enpresa kudeaketaren eraginkortasuna (efikazia eta efizientzia) hobetzeko beharrezkoak diren politikak eta praktikak inplementatzea.
CE19. Enpresaren giza baliabideen motibazioa, gaitasuna eta garapena anditzen duten teknikak aplikatzea.   

 

Irakasgaiaren ikasketa emaitzei dagokienez, hauekin bat datos:

R03. Erabaki hartzearen oinarri teorikoak
R04. Enpresaren oinarrizko teoría. Antolaketa eta alore do sail funtzionalak.
R08. Erakunde antolaketaren teoria. Zuzendaritza estrategikoa.

Gora

Metodologia

  Klase orduak Kanpo orduak
A-1 Talde Osoa - teoria eta praktika 46  
A-2 Talde Txikia - praktika 14  
A-3 Talde lana eta ariketak   24
A-4 Bakarkako lana   40
A-5 Ebaluaketa frogak   18
A-6 Tutoretzak   08
  60 90

Gora

Hizkuntzak

Euskera, Gaztelania eta Ingelesa.

Gora

Ebaluazioa

1. OHIKO EBALUAKETA

  • AZTERKETA %50 Gainditzeko gutxienez 10 puntutik 4 puntu lortu behar dira
  • PRAKTIKETAKO LANAK %20
  • BAKARKAKO FROGAK %30

2. OHIZ KANPOKO EBALUAKETA

  • OHIZ KANPOKO AZTERKETA %80 Azterketara aurkezteko aukera bakarrik izango dute ohiko azterketara aurkeztu diren ikasleak eta bertan 10-tik gutxienez 2,5 puntu lortu dutenak.
  • PRAKTIKETAKO LANAK %20 Ohiko ebaluaketako praktiketako lanen notak mantenduko dira.

Gora

Gai-zerrenda

1. Gaia. Sarrera. Erakundeen portaera

1.1. Erakunde portaeraren eremua

1.2. Nola intuizioa ikasketa sistematikoarekin osatu daitekeen

1.3. Bestelako ikasketek edo disziplinak erakunde portaeran egindako ekarpenak

1.4. Erakunde portaeran erabateko egiak aurkitzea zaila da.

1.5. Erakunde portaerako erronka eta aukerak

 

2. Gaia. Nortasuna eta baloreak

2.1. Nortasuna

2.2. Baloreak

2.3. Pertsonen nortasuna eta baloreen erlazioa lanpostuarekin.

 

3. Gaia. Hautematea eta bakarkako erabaki hartzea
3.1. Zer da hautematea?

3.2. Pertsonen hautematea: besteak epaitzen.

3.3. Hautematea eta bakarkako erabaki hartzearen arteko erlazioa

3.4. Erabaki hartzeak erakundeetan

3.5. Erakunde murrizketak erabaki hartzeetan

3.6. Zer gertatzen da etikarekin erabaki hartzeetan?

 

4. Gaia. Jarrerak lanean

4.1. Jarrerak

4.2. Lan poztasuna

 

5. Gaia. Motibazioari buruzko kontzeptuak

5.1. otibazioaren definizioa

5.2. Motibazioari buruzko lehenengo teoriak

5.3. Motibazioari buruzko gaur eguneko teoriak


6. Gaia. Motibazioa, kontzeptuetatik aplikaziora

6.1. Motibazioa lan eremua eta giroa aldatzen

6.2. Langileen parte hartzea

 

7. Gaia. Talde jarreraren oinarriak

7.0. Baliabideen eta koordinazio beharren arteko elkar menpekotasuna
7.1. Taldeen definizioa eta sailkapena

7.2. Talde baten garapenaren faseak

7.3. Taldeen ezaugarriak: paperak, arauak, estatusa, tamaina eta kohesioa

7.4. Erabaki hartzeak taldeka

 

8. Gaia. Lan ekipoak

8.1. Zeri dagokio ekipoek lortutako ospea?

8.2. Talde eta ekipoen arteko ezberdintasunak

8.3. Ekipo motak

8.4. Nola gizabanakoak equipo baten partaideak bihurtu daitezkeen

8.5. ¡Kontuz! Ekipoak ez dira beti erantzuna

 

9. Gaia. Komunikazioa

9.1. Komunikazioaren prozesua

9.2. Komunikazioaren norabidea

9.3. Pertsonen arteko komunikazioa

9.4. Komuniazioa erakundean

9.5. Komunikazio eraginkor batekiko oztopoak

 

10. Gaia. Lidergoa

10.1. Zer da lidergoa?

10.2. Lidergoarekiko ohizko teoriak

10.3. Lidergoarekiko gaur eguneko ikupuntuak

10.4. Benetazko lidergoa: etika lidergoaren oinarria al da?

10.5. Lidergo kontzeptuarekiko erronkak.

10.6. Nola identifikatu eta sortu ider eraginkorrak

 

11. Gaia. Boterea eta politika

11.1. Boterearen definizio bat

11.2. Botere eta lidergoaren arteko konporaketa

11.3. Boterearen oinarria

11.4. Boterearen taktikak

11.5. Polítika: boterea ekintzan

11.6. Jarrera politikoaren jatorriak eta ondorioak

11.7. Portaera politikoaren etika

 

12. Gaia. Gatazka eta negoziazioa

12.1. Gatazkaren definizio bat

12.2. Trantsizioak gatazkaren pentsamenduan

12.3. Prozesuarekiko gatzka

12.4. Negoziazioa

 

13. Gaia Erakunde diseinuaren oinarrizko erronkak

13.1. Ezberdintasuna

13.2. Ezberdintasuna eta integrazioa orekatzea

13.3. Zentralizazio eta deszentralizazioaren arteko oreka

13.4. Estandarizazio eta elkarrekiko ahokaduraren arteko oreka

13.5. Erakunde egitura mekanikoak eta organikoak

 

14. Gaia Erakunde egituraren diseinua: aginteritza eta kontrola

14.1. Aginteritza: nola eta zergatik gertatzen da ezberdintze bertikala

14.2. Kontrola: hierarkia itxuran eragina duten faktoreak

14.3. Burokraziaren printzipioak

 

15 Gaia. Erakunde egituraren diseinua: espezializazioa eta koordinazioa

15.1. Egitura funtzionala

15.2. Egitura funtzional batetik egitura divisional batetara

15.3. Egitura dibisionalak: produktua, geografikoa eta merkatukoa

15.4. Egitura matriziala

15.5. Sare egiturak eta mugarik gabeko erakundea

 

16 Gaia. Erakunde kultura

16.1. Zer da erakunde cultura?

16.2. Zer egiten dute kulturek?

16.3. Kulturaren sorrera eta mantenimendua.

16.4. Nola ikasten dute enplegatuak kulturatik?

16.5. Nola sortu erakunde kultur etiko bat

16.6. Nola sortu erakunde kultur positivo bat

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizko bibliografia

Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2010): Introducción al comportamiento organizativo, 10ª edición, Pearson Educación, Madrid.

 

Osagarrizko bibliografia

Jones, G.R. (2008): Teoría organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones, 5ª edición, Pearson Educación, México.

Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2009): Comportamiento organizacional, 13ª edición, Pearson Educación, México.

Gora