Kodea: 172302 | Irakasgaia: ANTOLAMENDUZKO DISEINUA ETA JOKABIDEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
GOÑI DUCAY, DANIEL [Tutoretzak ] |
Gizabanakoen portaera erakundeen barruan aztertzea,
Erakundeen disenuan kontuan izan beharreko elementuak ezagutzea,
Erakundeen antolakunzan erabiltzen diren teoriak eta kudeaketa-tresnak irakastea.
a) Gaitasun Orokorrak
CG01. Hausnarketa eta azterketa gaitasuna
CG02. Antolaketa eta plangintza gaitasuna
CG03. Euskeraz hitz egiteko eta idazteko gaitasuna
CG04. Atzerritar hizkuntzetan idazte eta hitz egiteko gaitasuna.
CG05. Ikasketa arloko informatikan ezagutza.
CG06. Iturri anitzeko informazioa bilatu eta aztertzeko gaitasuna.
CG07. Arazoak ebazteko gaitasuna
CG08. Erabakiak hartzeko gaitasuna
b) Bakarkako gaitasun orokorrak
CG09. Taldeka lan egiteko gaitasuna
CG12. Giza erlazio pertsonalak sortzeko gaitasuna
CG13. Ingurune ezberdin eta multikulturaletan lan egiteko gaitasuna
CG14. Kritika eta autokritikarako gaitasuna.
CG15. Lanarekin konpromiso etikoa
c) Gaitasun sistemiko orokorrak
CG17. Irakasteko gaitasun autonomoa
CG18. Egoera berrietara egokitzeko gaitasuna
CG20. Lidergoa
CG23. Gizarte eta ingurunerekin lututako gaiekin sentsibilitatea.
CE01. Erakunde ekonomikoak, ekonomiaren funtzionamenduaren ordezkari teoriko edo formalak bezalak, ulertzea edo ikustea.
CE04. Tresna teorikoetan oinarritutako irizpide profesionalak, enpresa kudeaketa arazoen azterketari aplikatzea
CE09. Erakunde edo empresa bateko edozein alore do eremu funtzionalean integratzea eta bertan beharrezkoa den edozein kudeaketako lan bat egiten gai izatea.
CE10. Bere oinarrizko dimentsioetan berezko negozio bat sortzea eta zuzentzea.
CE11. Enpresaren natura erakunde bat bezala eta interes ezberdineko agenteen elkarrekintza bezala ulertzea
CE13. Enpresa sistema bat bezala identifikatzea eta alor funtzional ezberdinen arteko elkarren menpekotasuna bereiztea.
CE14. Enpresa kudeaketaren eraginkortasuna (efikazia eta efizientzia) hobetzeko beharrezkoak diren politikak eta praktikak inplementatzea.
CE19. Enpresaren giza baliabideen motibazioa, gaitasuna eta garapena anditzen duten teknikak aplikatzea.
Irakasgaiaren ikasketa emaitzei dagokienez, hauekin bat datos:
R03. Erabaki hartzearen oinarri teorikoak
R04. Enpresaren oinarrizko teoría. Antolaketa eta alore do sail funtzionalak.
R08. Erakunde antolaketaren teoria. Zuzendaritza estrategikoa.
Klase orduak | Kanpo orduak | |
A-1 Talde Osoa - teoria eta praktika | 46 | |
A-2 Talde Txikia - praktika | 14 | |
A-3 Talde lana eta ariketak | 24 | |
A-4 Bakarkako lana | 40 | |
A-5 Ebaluaketa frogak | 18 | |
A-6 Tutoretzak | 08 | |
60 | 90 |
1. OHIKO EBALUAKETA
2. OHIZ KANPOKO EBALUAKETA
1. Gaia. Sarrera. Erakundeen portaera
1.1. Erakunde portaeraren eremua
1.2. Nola intuizioa ikasketa sistematikoarekin osatu daitekeen
1.3. Bestelako ikasketek edo disziplinak erakunde portaeran egindako ekarpenak
1.4. Erakunde portaeran erabateko egiak aurkitzea zaila da.
1.5. Erakunde portaerako erronka eta aukerak
2. Gaia. Nortasuna eta baloreak
2.1. Nortasuna
2.2. Baloreak
2.3. Pertsonen nortasuna eta baloreen erlazioa lanpostuarekin.
3. Gaia. Hautematea eta bakarkako erabaki hartzea
3.1. Zer da hautematea?
3.2. Pertsonen hautematea: besteak epaitzen.
3.3. Hautematea eta bakarkako erabaki hartzearen arteko erlazioa
3.4. Erabaki hartzeak erakundeetan
3.5. Erakunde murrizketak erabaki hartzeetan
3.6. Zer gertatzen da etikarekin erabaki hartzeetan?
4. Gaia. Jarrerak lanean
4.1. Jarrerak
4.2. Lan poztasuna
5. Gaia. Motibazioari buruzko kontzeptuak
5.1. otibazioaren definizioa
5.2. Motibazioari buruzko lehenengo teoriak
5.3. Motibazioari buruzko gaur eguneko teoriak
6. Gaia. Motibazioa, kontzeptuetatik aplikaziora
6.1. Motibazioa lan eremua eta giroa aldatzen
6.2. Langileen parte hartzea
7. Gaia. Talde jarreraren oinarriak
7.0. Baliabideen eta koordinazio beharren arteko elkar menpekotasuna
7.1. Taldeen definizioa eta sailkapena
7.2. Talde baten garapenaren faseak
7.3. Taldeen ezaugarriak: paperak, arauak, estatusa, tamaina eta kohesioa
7.4. Erabaki hartzeak taldeka
8. Gaia. Lan ekipoak
8.1. Zeri dagokio ekipoek lortutako ospea?
8.2. Talde eta ekipoen arteko ezberdintasunak
8.3. Ekipo motak
8.4. Nola gizabanakoak equipo baten partaideak bihurtu daitezkeen
8.5. ¡Kontuz! Ekipoak ez dira beti erantzuna
9. Gaia. Komunikazioa
9.1. Komunikazioaren prozesua
9.2. Komunikazioaren norabidea
9.3. Pertsonen arteko komunikazioa
9.4. Komuniazioa erakundean
9.5. Komunikazio eraginkor batekiko oztopoak
10. Gaia. Lidergoa
10.1. Zer da lidergoa?
10.2. Lidergoarekiko ohizko teoriak
10.3. Lidergoarekiko gaur eguneko ikupuntuak
10.4. Benetazko lidergoa: etika lidergoaren oinarria al da?
10.5. Lidergo kontzeptuarekiko erronkak.
10.6. Nola identifikatu eta sortu ider eraginkorrak
11. Gaia. Boterea eta politika
11.1. Boterearen definizio bat
11.2. Botere eta lidergoaren arteko konporaketa
11.3. Boterearen oinarria
11.4. Boterearen taktikak
11.5. Polítika: boterea ekintzan
11.6. Jarrera politikoaren jatorriak eta ondorioak
11.7. Portaera politikoaren etika
12. Gaia. Gatazka eta negoziazioa
12.1. Gatazkaren definizio bat
12.2. Trantsizioak gatazkaren pentsamenduan
12.3. Prozesuarekiko gatzka
12.4. Negoziazioa
13. Gaia Erakunde diseinuaren oinarrizko erronkak
13.1. Ezberdintasuna
13.2. Ezberdintasuna eta integrazioa orekatzea
13.3. Zentralizazio eta deszentralizazioaren arteko oreka
13.4. Estandarizazio eta elkarrekiko ahokaduraren arteko oreka
13.5. Erakunde egitura mekanikoak eta organikoak
14. Gaia Erakunde egituraren diseinua: aginteritza eta kontrola
14.1. Aginteritza: nola eta zergatik gertatzen da ezberdintze bertikala
14.2. Kontrola: hierarkia itxuran eragina duten faktoreak
14.3. Burokraziaren printzipioak
15 Gaia. Erakunde egituraren diseinua: espezializazioa eta koordinazioa
15.1. Egitura funtzionala
15.2. Egitura funtzional batetik egitura divisional batetara
15.3. Egitura dibisionalak: produktua, geografikoa eta merkatukoa
15.4. Egitura matriziala
15.5. Sare egiturak eta mugarik gabeko erakundea
16 Gaia. Erakunde kultura
16.1. Zer da erakunde cultura?
16.2. Zer egiten dute kulturek?
16.3. Kulturaren sorrera eta mantenimendua.
16.4. Nola ikasten dute enplegatuak kulturatik?
16.5. Nola sortu erakunde kultur etiko bat
16.6. Nola sortu erakunde kultur positivo bat
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizko bibliografia
Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2010): Introducción al comportamiento organizativo, 10ª edición, Pearson Educación, Madrid.
Osagarrizko bibliografia
Jones, G.R. (2008): Teoría organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones, 5ª edición, Pearson Educación, México.
Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2009): Comportamiento organizacional, 13ª edición, Pearson Educación, México.