Course code: 302515 | Subject title: FOREIGN LANGUAGE 3: ENGLISH | ||||
Credits: 6 | Type of subject: Optative | Year: | Period: 1º S | ||
Department: Ciencias Humanas y de la Educación | |||||
Lecturers: | |||||
INDURAIN ERASO, CARMEN (Resp) [Mentoring ] |
Optativo/ Mención Lengua Extranjera Inglés
Aukerakoa /Aipameneko irakasgaia Atzerriko Hizkuntzan Ingelesa
Optional/ Foreign language English Mention
Conocimiento tanto teórico como práctico de la Lengua Inglesa a nivel de usuario competente C1 (dominio operativo eficaz), nivel de referencia desarrollado por el Consejo de Europa definido en el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas. Desarrollo de la competencia comunicativa oral y escrita en Lengua Inglesa.
Practical and theoretical knowledge of the English Language at an advanced C1 level, proficient user (effective operational proficiency or advanced), as specified by the Common European Framework of Reference for Languages (CFRL). Development of oral and written communicative competences in English language.
Ingelesa Hizkuntza C1 mailan, MCERLren arabera, gaitutako erabiltzailearen mailan. Ahozko eta idatzizko gaitasun komunikatiboaren garapena ingelesa hizkuntza maila aurreratuan.
Competencias básicas
CB2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
CB4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
CB5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
Oinarrizko gaitasunak:
2OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
4OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
5OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa abileziak garatu izatea.
Basic proficiencies
BP2 - Students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional manner and possess skills which are usually demonstrated by developing and defending arguments and resolving problems in their area of study.
BP4 - Students are able to transmit information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist audiences.
BP5 - Students have developed those learning skills required in order to undertake further studies with a considerable degree of self-reliance.
Competencias generales
CG1 - Conocer los objetivos, contenidos curriculares y criterios de evaluación de la Educación Infantil.
CG2 - Diseñar, planificar y evaluar procesos de enseñanza y aprendizaje, tanto individualmente como en colaboración con otros docentes y profesionales del centro.
CG3 - Diseñar y regular espacios de aprendizaje en contextos de diversidad que atiendan a las singulares necesidades educativas de los estudiantes, a la igualdad de género, a la equidad y al respeto a los derechos humanos.
CG6 - Conocer la evolución del lenguaje en la primera infancia, saber identificar posibles disfunciones y velar por su correcta evolución.
Abordar con eficacia situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos multiculturales y multilingües. Expresarse oralmente y por escrito y dominar el uso de diferentes técnicas de expresión.
CG7 - Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación y, en particular, de la televisión en la primera infancia.
CG8 - Mantener una relación crítica y autónoma respecto de los saberes, los valores y las instituciones sociales públicas y privadas.
CG9 - Conocer la organización de las escuelas de educación infantil y la diversidad de acciones que comprende su funcionamiento. Asumir que el ejercicio de la función docente ha de ir perfeccionándose y adaptándose a los cambios científicos, pedagógicos y sociales a lo largo de la vida.
CG11 - Reflexionar sobre las prácticas de aula para innovar y mejorar la labor docente. Adquirir hábitos y destrezas para el aprendizaje autónomo y cooperativo y promoverlo en los estudiantes.
CG12 - Comprender la función, las posibilidades y los límites de la educación en la sociedad actual y las competencias fundamentales que afectan a los colegios de educación infantil y a sus profesionales. Conocer modelos de mejora de la calidad con aplicación a los centros educativos.
Gaitasun orokorrak
1GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
3GO - Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Eskola curriculumeko zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea.
8GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
11GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
General Proficiencies
GP1 - To be familiar with the curricular areas of Primary Education, the interdisciplinary relationship between them, the evaluation criteria and the body of didactic knowledge involved in the respective teaching and learning procedures.
GP2 - To design, plan and evaluate teaching and learning processes, both individually and in collaboration with other teachers and school professionals.
GP3 - To address language learning situations effectively in contexts of diversity which are multicultural and multilingual. To encourage reading and the critical commentary of texts from the different scientific and cultural fields found in the school curriculum.
GP8 -To maintain a critical, independent relationship with respect to knowledge, values and social institutions, both private and public.
GP11 - To be familiar with Information and Communication Technology, and apply it in the classroom. To distinguish the audiovisual information which contributes to learning, civic education and cultural richness in a selective manner.
GP12 - To understand the function, possibilities and limits of education in today's society and the core competences which affect primary schools and the professionals who belong to them. To be familiar with quality improvement models as applicable to education centres.
Competencias transversales
CT1 Demostrar una competencia lingüística en inglés, francés, alemán o italiano equivalente a un nivel B1 del ¿Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación¿ del Consejo de Europa.
Zeharkako gaitasunak
2ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
Transverse Proficiencies
TP2 - To demonstrate a level of competence in Spanish and, where appropriate, Basque equivalent to the C1 level of the Council of Europe's Common European Framework of Reference for Languages.
CE1 - Conocer los objetivos, los contenidos curriculares, el significado de las áreas y la organización, la metodología y los criterios de evaluación de la Educación Primaria.
CE2 - Diseñar, planificar y evaluar los procesos de enseñanza y de aprendizaje atendiendo a criterios interdisciplinares y disciplinares con otros profesionales.
CE3 - Fomentar la lectura y el comentario crítico de textos de los diversos dominios científicos y culturales. Expresarse oralmente y por escrito con corrección, y dominar situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos de diversidad.
CE4 - Diseñar y regular espacios de aprendizaje en contextos de diversidad, multiculturales y plurilingües. Atender las necesidades singulares del alumnado, la igualdad de género, la equidad, el respeto y los derechos humanos.
CE8 - Mantener una relación crítica y autónoma respecto de los saberes, los valores y las instituciones implicadas en la educación.
CE11 - Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación.
CE12 - Organizar de forma activa los procesos de enseñanza y de aprendizaje de los contenidos de la Educación Primaria desde una perspectiva de desarrollo de competencias. Conocer modelos de mejora de la calidad.
CE14 - Contextualizar la acción docente ante los cambios políticos, sociales, y pedagógicos, fomentar la educación democrática y el desarrollo de una ciudadanía activa para la consecución de un futuro sostenible.
1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
3. GE - Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.
4. GE - Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.
8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
11. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
14. GE - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.
SP1 - To be familiar with the objectives, curricular content, meaning of the areas and organisation, methodology and evaluation criteria of Primary Education.
SP2 - To design, plan and evaluate teaching and learning processes with other professionals according to interdisciplinary and disciplinary criteria.
SP3 - To encourage reading and the critical commentary of texts from the different scientific and cultural fields. To express themselves correctly both orally and in writing, and to master language learning situations in contexts of diversity.
SP4 - To design and regulate learning spaces in contexts of diversity which are multicultural and multilingual. To attend to the unique needs of schoolchildren, gender equality, fairness, respect and human rights.
SP8 -To maintain a critical, independent relationship with respect to knowledge, values and the institutions involved in education.
SP11 - To be familiar with the educational implications of Information and Communication Technology.
SP12 - To organise actively the processes of teaching and learning the contents of Primary Education from a perspective of skills development. To be familiar with quality improvement models.
SP14 - To contextualise teaching work in the face of political, social and pedagogical changes, and to foster democratic education and the development of active citizenship to achieve a sustainable future.
The learning outcomes refer to the proficiencies that the student will adquire in the subject. There are three levels:
- Optimum: Adquisition of 100% of proficiencies, dominating at least 75% of them
- Medium: Adquisition of most of the proficiencies, dominating those skills that contribute to the specific proficiencies of the grade
- Deficient: Poor adquisition of skills that contribute to the specific proficiencies of the grade
A student will get a pass ("APTO") grade if the learning level is optimum or medium
R1 Demostrar una competencia de comprensión oral a nivel avanzado, C1 del MCERL/ To be able to understand oral texts at at an advanced level, a C1 level as defined by the CEFRL/HEEEK-ko C1 maila erakustea ahozko ulermenaren gaitasunean
R2 Demostrar una competencia de expresión e interacción oral a nivel avanzado, C1 del MCER/ To be able to communicate orally at an advanced level, a C1 level as defined by the CEFRL/HEEEK-ko C1 maila erakustea ahozko adierazpenaren gaitasunean
R3 Demostrar una competencia de comprensión escrita a nivel avanzado, C1 del
MCER/ To be able to understand written texts at an advanced level, a C1 level as defined by the CEFRL/HEEEK-ko C1 maila erakustea idatzizko ulermenaren gaitasunean
R4 Demostrar una competencia de expresión escrita a nivel avanzado, C1 del MCER/ To be able to communicate in writing at an advanced level, a C1 level as defined by the CEFRL// HEEEK-ko C1 maila erakustea idatzizko adierazpenaren gaitasunean
Teaching methods
Code | Description |
TM1 | Lecture with full attendance |
TM2 | Interaction in large group |
TM3 | Interaction in medium-sized group |
TM4 | Interaction in small group |
TM4 | Individualised interaction: tasks and guidelines for autonomous study |
Learning activities
Code | Description | Hours | Attendance |
LA1 | Theory classes (foundation, examples, proven applications and developments) | 32 | 100 |
LA2 | Practical classes or, in the event, practical experience (in the field) | 24 | 100 |
LA3 | Preparation of papers and oral defence | 20 | 10 |
LA4 | Self-study | 64 | 0 |
LA5 | Tutorials | 5 | 100 |
LA6 | Oral or written exams | 5 | 100 |
Metodologías docentes
Código | Descripción |
MD1 | Exposición magistral en plenario |
MD2 | Interacción en grupo grande |
MD3 | Interacción en grupo mediano |
MD4 | Interacción en grupo pequeño |
MD5 | Interacción individualizada: tareas y pautas para el estudio autónomo |
Actividades formativas
Código | Descripción | Horas | Presencialidad |
AF1 | Clases teóricas | 32 | 100 |
AF2 | Clases prácticas o, en su caso, prácticas externas | 24 | 100 |
AF3 | Elaboración de trabajos y, en su caso, defensa oral | 20 | 10 |
AF4 | Estudio autónomo del estudiante | 64 | 0 |
AF5 | Tutorías | 5 | 100 |
AF6 | Exámenes orales o escritos | 5 | 100 |
Learning outcome |
Assessment activity |
Weight (%) | It allows test resit |
Minimum required grade |
---|---|---|---|---|
L03 L04 | SE3-Continuous evaluation tasks | 20 | NO | NO |
L01 L02 | SE4-Oral exam | 30 | YES | 5/10 |
L01 L02 | SE4-Pronunciation test | 10 | YES | 5/10 |
L03 L04 | SE4-Final written exam (4 parts) | 40 | YES | 5/10 in total (and a minimum of a 5/10 in 3 parts out of 4, and a minimum of 4 in the fourth part) |
Learning
outcome
Learning outcomes | Evaluation system/Description | % | % Can be Resat |
LO3 LO4 | SE3-Continuous evaluation tasks | 20 | No |
LO1 LO2 | SE4-Oral exam | 30 | YES |
LO1 LO2 | SE4-Pronunciation assessments | 10 | YES |
LO3 LO4 | SE4-Final written exam | 40 | YES |
Total | 100% | 80% |
Resultado de aprendizaje | Sistema de evaluación/Descripción | Peso (%) | Carácter recuperable |
R3 R4 | SE3-Tareas de evaluación continua | 20 | No |
R1 R2 | SE4-Prueba oral | 30 | SI |
R1 R2 | SE4- Prueba de pronunciación | 10 | SI |
R3 R4 | SE4-Examen escrito final | 40 | SÍ |
Total | 100% | 80% |
Ikaskuntzaren Emaitza | Ebaluazio-sistema | Ehunekoa (%) | Errekupera daitekeenez |
3IE 4IE | ES3-Ebaluazio jarraituko probak. | %20 | Ez |
1IE 2IE | ES4- Ahozko proba | %30 | BAI |
1IE 2IE | ES4-Ahoskera proba | %10 | BAI |
3IE 4IE | ES4-Amaierako azterketa idatzia | %40 | BAI |
Total | %100 | %80 |
Grammar points: uses of have, pronouns, narrative tenses in the past: ¿would¿ and ¿used to¿, uses of get, discourse markers: adverbs and adverbial expressions, speculation and deduction structures: modal verbs: must/may/might/can¿t/should/ought and adjectives and adverbs for speculation: to be bound/sure to¿, to be likely to/that¿, probably and definitely + will, emphatic structures: inversions and cleft sentences, distancing structures and expressions: it seems/appears, there seems/appears, the passive with reporting verbs, and may/might, unreal uses of past tenses: I wish, If only, I¿d rather, it¿s (high) time, verb + object + infinitive or gerund (1. + to inf: expect, advise, take, arrange, wait, etc., 2. + inf ¿ to: let, make, help, etc., 3. + -ing: like, keep, mind, etc.), gerunds and infinitives, conditional sentences (providing/provided, on condition that, even if whether, had I seen, etc.), structures expressing permission, obligation and necessity (can/must/should/ought to/had better, mustn¿t/don¿t have to/need/be able to/ be allowed to/be meant to, etc.), verbs of the senses (hear, see, smell, feel, taste, look, sound, seem), expressing future plans and arrangements, compound nouns and possessive forms.
Vocabulary, idioms and collocations related to the following areas: personality, work, learning languages, phrases with get, conflict and warfare, sounds and the human voice, describing books and films, expressions with time, money, phones and technology, dependent prepositions, art, colour idioms, health and medicine, similes, travel and tourism, animal matters, preparing food, the natural world, Apart from these word fields, several activities on word formation will be carried out including: adjectives, nouns and verbs, eg. abstract nouns, food adjectives with ¿y, prefixes, compounds: adjectives, etc., as well as exercises on confusing words (false friends, etc.).
Pronunciation: using a dictionary, the rhythm of spoken English, sound-spelling relationships, word stress with suffixes, words and phrases of French origin, stress in word families, consonant clusters, vowel sounds (/¿:/, /æ/ and /¿/, /¿/, linking in short phrases, US and UK accents, main and secondary stress, pronunciation of ¿ure, homophones and homographs, words with silent syllables.
Listening: A variety of extended recordings representing a wide range of speech situations, activities, styles and accents (both belonging to colloquial and formal English).
Reading: A variety of extended texts adapted from a variety of real sources (newspapers, magazines, the Internet) and different tasks that will help students understand better.
Writing: A selection of complex, extended tasks focused on varied text types (a letter of application, an article, a review, a discursive essay, a report, etc.) that will promote grammar consolidation and appropriate use of the vocabulary taught in each unit.
Speaking: A range of communicative activities related to the topics of each lesson as well as oral tasks on specific topics assigned throughout the course.
Access the bibliography that your professor has requested from the Library.
Textbook
English File Advanced 4th Edition (2020) by Christina Latham-Koenig, Jerry Lambert and Kate Chomacki (Formato de libro entero 1-10 unidades con ITutor con workbook, audios, etc).
Grammar
Bell, Jan & Nick Kenny 3rd Ed. (2015). Advanced Expert Student¿s Resource Book with key. Pearson.
Haines, Simon & Nettle, Mark (2007). Advanced Grammar in Use Supplementary Exercises with Key (New). Cambridge: C.U.P.
Mann, Malcom & Taylore-Knowles, S.(2008). Destination C1& C2. Grammar & Vocabulary with Key. Macmillan.
Swan, Michael (1995). Practical English Usage. O.U.P.
Swan, Michael & Walter, Catherine (1997). How English Works. O.U.P.
Swan, Michael & Walter, Catherine (2009). Oxford English Grammar Course Advanced with answers. O.U.P.
Vince,Michael (2009). Advanced Language Practice with Key (3rd Edition). Macmillan.
Vince,Michael & Amanda French (2011). IELTS Language Practice. English Grammar and Vocabulary with Key (3rd Edition). Macmillan.
Yule, George (2006). Oxford Practice Grammar Advanced with Key and CDRom Pack. O.U.P.
Vocabulary
Gairns, Ruth & Stuart Redman (2009). Oxford Word Skills Advanced. O.U.P.
Gairns, Ruth & Stuart Redman (2011). Idioms and Phrasal Verbs (Advanced). O.U.P.
McCarthy, Michael & O¿Dell, Felicity & Ellen Shaw (1997). Vocabulary in Use. Upper- Intermediate (with answers). C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2003). English Idioms in Use. C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2004). English Phrasal Verbs in Use. C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2005). Test your English Vocabulary in Use (Advanced). C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2007). English Vocabulary in Use (Advanced). C.U.P.
Thomas B.J. (1999). Advanced Vocabulary and Idiom. Longman.
Skills
Boyle, M. & Warwick Lindsay (2014). Reading & Writing Level 4. MacMillan.
Clandfield, L. & McKinnon, M (2014). Listening & Speaking Level 4. MacMillan.
Craven, Miles (2008). Cambridge English Skills: Real. Real Listening & Speaking 4. C.U.P.
Driscoll, Liz (2008). Cambridge English Skills: Real Reading 4. C.U.P.
Emmerson, Paul (2003). Email English. Macmillan.
Haines, Simon (2008). Cambridge English Skills: Real Writing 4 (Advanced).C.U.P.
McCarter, Sam. (2009). Academic Writing. Macmillan.
Miles, Scott (2009). Effective Reading 4. Macmillan.
Zemach, D. & Islam, C. (2009). Writing in Paragraphs. Macmillan.
Oral Presentations:
Powell, M. (1996). Presenting in English. Hove: LTP.
Powell, M. (2011). Dynamic Presentations. Cambridge: Cambridge University Press.
Reinhardt, S M (2002). Giving Academic Presentations. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Van Emden, J & L Becker (2010). Presentation Skills for Students. Basingstoke: Palgrave McMillan.
Pronunciation
Baker, Ann (2006). Ship or Sheep? C.U.P.
Bowler, B. and S. Cunningham. (1991). Headway Upper-Intermediate Pronunciation. Oxford: O.U.P.
Brazil, D. (1994). Pronunciation for Advanced Learners of English. Cambridge: C.U.P.
Cauldwell, Richard Words Alive! Pronunciation Podcasts. C.U.P.
Estebas-Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. Netbiblo/UNED.
Hancock, M. (2000). Pronunciation Games. Cambridge: C.U.P.
Hewings, Martin (2004). English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge: C.U.P.
O¿Connor, J.D. and C. Fletcher. (2002). Sounds English: A Pronunciation Practice Book. Harlow: Longman.
Vaughan-Rees, M. (2002). Test your Pronunciation. Essex: Penguin.
Monolingual Dictionaries
Cambridge English Pronouncing Dictionary
Cambridge Advanced Learner¿s Dictionary
Longman Wordwise Dictionary
New Oxford Collocations Dictionary 2009
Oxford Advanced Learner¿s Dictionary
Bilingual Dictionaries
Collins Cobuild English Dictionary
Dicccionario Bilingüe Cambridge Compact, Spanish-English
Diccionario Oxford Compact Plus
Diccionario Oxford Study para Estudiantes de Inglés (2ª Edición)
Diccionario Oxford Inglés-Español /Español-Inglés. Concise.
Useful Internet Links:
http://tedtalks.com
http://oup.com/elt/englishfile/advanced
http://macmillandictionary.com
http://dictionary.cambridge.org/
http://oup.com/elt/catalogue/teachers/oald7/?cc=nl (Oxford Advanced Learner¿s)
http://ldceonline.com/ (Longman Dictionary of Contemporary English Online)
http://macmillandictionary.com/online
http://www.merriam-webster.com/
http://www.onestopenglish.com
http://www.breakingnewsenglish.com/
http://www.bbc.co.uk/
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
http://www.voanews.com/specialenglish/ (Voice of America)
http://www.bized.co.uk (podcasts)
http://www.nationalgegraphic.com/podcasts/
http://www.manythings.org/listen/
http://www.qualitytime-esl.com/
http://www.englishclub.com/
http://www.btinternet.com/~ted.power/
http://www.eslmonkeys.com/student/esl_learning.php
http://esl.about.com/cs/onlinecourses/a/a_ecourses.htm
http://www.focusenglish.com/dialogues/conversation.html
http://www.webcorp.org.uk/ (for written self-correction)
Relevant Journals:
Hot English Magazine (with Audio)
Speak-up
The Reporter: Articles and Entertainment for Students of the English Language
The Times Educational Supplement
Think in English (with Audio)
-This course (both its theoretical and its practical classes) is taught in English Language, so the language of communication among students and teacher(s) will always be the English language. All assessment tasks, oral presentations and assignments will be carried out in English. The recommended bibliography will be in English as well.
-La asignatura (teoría y práctica) se imparte en Lengua Inglesa, por lo que la lengua de comunicación entre el alumno y el profesor será el inglés. Todas las pruebas, exposiciones orales y trabajos de la asignatura se realizarán en inglés. La bibliografía también está en inglés.
-Gai hau (teoria eta praktika) Ingelesez erakusten da, hortaz ikaslearen eta irakaskearen arteko hizkuntza ingelesa izanen da. Proba guztiak, ahozko aurkezpenak, bibliografia eta irakasgaian eginen diren lanak ingelesez izanen dira.
Arrosadia Campus of the Public University of Navarra. For specific classroom, see the website of the Faculty of Humanities, Social and Educational Sciences.