Kodea: 301722 | Irakasgaia: ADIERAZPEN MUGIMENDUA, DANTZA ETA ERRITMOA | ||||
Kredituak: 3 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Osasun Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
ECHAVARRI VIDEGAIN, BERTA (Resp) [Tutoretzak ] | LARRAYOZ NIETO, SAIOA [Tutoretzak ] |
Gaitasunak | ||||
Jarduera | Oinarrizkoa | Orokorra | Zeharkakoa | Espezifikoa |
AF1 | GO1, GO2 | ZG2 | GE1 | |
AF2 | OG2 | GO4, GO11 | ZG2 | GE2, GE3 |
AF3 | OG1, OG2 | GO3 | ZG2 | GE3, GE12 |
AF4 | GO1, GO2 | ZG2 | GE1, GE3 | |
AF5 | GO11 | ZG2 | GE5 | |
AF6 | OG1, OG2 | GO1, GO3 | ZG2 | GE1, GE3 |
OG1 Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG2 Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
- Gorputz adierazpenaren eremuan oinarrizko korronteen ezagutza.
- Gaiaren etekin handiena lortzeko baliabide ezberdinen ulermena.
- Lortutako ezagutzak talde koreografia batean aplikatzea, zeina etorkizuneko ikasleekin erailgarriak izanen diren.
- Gorputz adierazpeneko saioak sortu eta diseinatzea, jasotako jakintzak aplikatuz.
- Gorputz adierazpeneko Unitate Didaktiko bat sortzea eta diseinatzea.
Kodea | Azalpena |
MD1 | Osoko esposizio magistrala. |
MD2 | Talde handian elkarrekintza. |
MD4 | Talde txikian elkarrekintza. |
MD5 | Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako. |
Jarduera Hezigarriak | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
JH-1 Azalpen eskolak/Eskola parte-hartzaileak | 15 | 100 |
JH-2 Praktikak | 45 | 100 |
JH-3 Irakurketa, lanak egitea eta ahozko defentsa | 30 | 100 |
JH-4 Bakarka ikastea | 50 | 100 |
JH-5 Tutoretza bakarka | 5 | 100 |
JH-6 Azterketak, ebaluazio probak | 5 | 100 |
Ikaskuntza Emaitzak | Ebaluazio sistema/Prozedurak | (%) | Berreskuragarria |
E1, E2, E5 | ES1. Bertaratze eta parte hartze aktiboa. | 10 | 0 |
E1, E2, E5 | ES2. Laburtze eta sintesi lan teorikoak | 25 | 25 |
E4 | ES3. Aplikazio, ebaluazio edo eta proposameneko lan praktikoak. | 25 | 25 |
E5 | ES4. Ahozko edo idatziko frogak, tarteko edo globalak. | 40 | 40 |
OSOTARA | 100 | 90 |
Oharrak:
ES4an talde-proba praktikoak egingo dira, sekuentzia didaktikoen gorputz-sorkuntza dakartenak. Taldeko koreografiak egingo dira, mugimenduaren plastikotasuna eta talde-koordinazioa balioesteko.
%20Gorputza adierazpen modu gisa eta harremanekin loturiko aspektuak landuko dira:
- Gorputza eta mugimendu kalitateak.
- Gorputza espazioan.
- Gorputza, mugimendua eta erritmoaren barneratzea.
- Gorputza eta sentimenduen adierazpena.
- Gorputza eta dramatizazioa.
- Gorputzaren lanaren eboluzioa haur hezkuntzan.
1. Mugimendu adierazgarria: Bere adiera.
2. Gorputza: Gaitasun motorra adierazpen gaitasunen bitartez.
3. Mugimendu adierazgarriaren balio estetikoa.
4. Landutako mugimendua eta berezkoa. 3-12 urteko etapa.
5. Koreografiak.
6. Dantza eta adierazpena haur hezkuntzan.
7. Unitate Didaktiko baten sorkuntza
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKOA
-Abraldes, J.A. y Martinez, C. (2003): La expresión corporal a través de los juegos cantados en educación infantil y primaria. En Sanchez, G., Taberbero, B. F.J. Coterón, Llanos, C. Y
-Berge, Y.,(19982) "Vivir tu Cuerpo". Ed. Narcea
-Bernard, M.,(1985) "El Cuerpo". Ed.Paidos
-Blández, J. (2005): La utilización del material y del espacio en Educación Física. Barcelona. Inde
-Castañer, M. (2000) Expresión Corporal y Danza. Madrid Inde
-Gonzalez, L(1982)., "Psicomotricidad profunda. La expresión sonora". Ed. Miñon
-Joyce, M., (1987) "Técnica de danza para niños". Ed. Martinez Roca
-Learreta, Actas del I Congreso internacinal de Expresión Corporal y Educación: Expresión, Creatividad y movimiento (pp296-300): Zamora:Amarú.
-Learreta, B., Ruano K., Sierra, A. (2006) Didáctica de la expresión corporal. Talleres Monográficos. Ed. Inde
-Motos, T.,(1983) "Iniciación a la expresión corporal". Ed. Humanitas
-Pelegrin, A. (2000): Raíz de Amor. Madrid Alfaguara
-Ruano, K. Berriopedro, M.I.(2012) La influencia de la Expresión Corporal sobre las emociones. Madrid. Editorial Académica Española
-Ruano, K. y Sanchez, G. (2009), Expresión Corporal y educacion. Madrid Wanceulem
-Schinca M. (1983),"Psicomotricidad, ritmo, y expresión corporal" Ed. Escuela Española
-Stokoe, P., (1981) "La expresión corporal" Ed. Paidos
OSAGARRIA
-Corpas FJ y otros,(1991) "Educación Física. Manual para el profesor". Cap.V. Ed. Aljibe
-Guilford y otros,(1983) "Creatividad y educación". Ed. Paidos
-Hebe, M.,(1988) "Los Organizadores del Desarrollo Psicomotor". Ed. Cinco
-Lamour, H.,(1980) "Pèdagogie du ryhme" Ed. EPS
-Levieux, F.,(1990) "Expression corporelle". Revue EPS
-Meunier, J., (1991)"Musique et mouvement" Ed. Vigot
-Molina, D.,(1975) "Psicomotricidad". Ed. Losada
-Ossona, P., (1984) "La educación por la danza". Ed. Paidos
-Pikler, E., (1985)"Moverse en libertad". Ed. Narcea
-Santiago, P., (1985) "De la expresión corporal a la comunicación interpersonal". Ed. Narcea
-Ventosa, V.J. (2004):Métodos activos y técnicas de participación. Madrid CCS
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.