Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2020/2021 | Beste urte batzuk:  2019/2020  |  2018/2019  |  2017/2018  |  2016/2017 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301722 Irakasgaia: ADIERAZPEN MUGIMENDUA, DANTZA ETA ERRITMOA
Kredituak: 3 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
ECHAVARRI VIDEGAIN, BERTA (Resp)   [Tutoretzak ] LARRAYOZ NIETO, SAIOA   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Aipameneko irakasgaia Gorputz Heziketan.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

 
  Gaitasunak
Jarduera Oinarrizkoa Orokorra Zeharkakoa Espezifikoa
AF1   GO1, GO2 ZG2 GE1
AF2 OG2 GO4, GO11 ZG2 GE2, GE3
AF3 OG1, OG2 GO3 ZG2 GE3, GE12
AF4   GO1, GO2 ZG2 GE1, GE3
AF5   GO11 ZG2 GE5
AF6 OG1, OG2 GO1, GO3 ZG2 GE1, GE3

Gora

Gaitasun orokorrak

OG1 Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa  arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

OG2 Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

-  Gorputz adierazpenaren eremuan oinarrizko korronteen ezagutza.

- Gaiaren etekin handiena lortzeko baliabide ezberdinen ulermena.

- Lortutako ezagutzak talde koreografia batean aplikatzea, zeina etorkizuneko ikasleekin erailgarriak izanen diren.

- Gorputz adierazpeneko saioak sortu eta diseinatzea, jasotako jakintzak aplikatuz.

- Gorputz adierazpeneko Unitate Didaktiko bat sortzea eta diseinatzea.

 

Gora

Metodologia

1. Irakas metodologiak
 
Kodea Azalpena
MD1 Osoko esposizio magistrala.
MD2 Talde handian elkarrekintza.
MD4 Talde txikian elkarrekintza.
MD5 Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako.
 
2. Jarduera hezigarriak. Adibidez taula hau bezalako bat bete
 
Jarduera Hezigarriak Ordu presentzialak Ordu ez presentzialak
JH-1 Azalpen eskolak/Eskola parte-hartzaileak  15  100
JH-2 Praktikak  45  100
JH-3 Irakurketa, lanak egitea eta ahozko defentsa  30 100
JH-4 Bakarka ikastea  50  100
JH-5 Tutoretza bakarka  5  100
JH-6 Azterketak, ebaluazio probak  5  100

Gora

Ebaluazioa

Ikaskuntza Emaitzak Ebaluazio sistema/Prozedurak  (%) Berreskuragarria
 E1, E2, E5 ES1. Bertaratze eta parte hartze aktiboa. 10
 E1, E2, E5 ES2. Laburtze eta sintesi lan teorikoak  25 25 
E4 ES3. Aplikazio, ebaluazio edo eta proposameneko lan praktikoak.  25 25
E5   ES4. Ahozko edo idatziko frogak, tarteko edo globalak.  40 40
  OSOTARA  100  90

Oharrak:
ES4an talde-proba praktikoak egingo dira, sekuentzia didaktikoen gorputz-sorkuntza dakartenak. Taldeko koreografiak egingo dira, mugimenduaren plastikotasuna eta talde-koordinazioa balioesteko.

 

 

Gora

Gai-zerrenda

%20Gorputza adierazpen modu gisa eta harremanekin loturiko aspektuak landuko dira:

- Gorputza eta mugimendu kalitateak.

- Gorputza espazioan.

- Gorputza, mugimendua eta erritmoaren barneratzea.

- Gorputza eta sentimenduen adierazpena.

- Gorputza eta dramatizazioa.

- Gorputzaren lanaren eboluzioa haur hezkuntzan.

 

1. Mugimendu adierazgarria: Bere adiera.

2. Gorputza: Gaitasun motorra adierazpen gaitasunen bitartez.

3. Mugimendu adierazgarriaren balio estetikoa.

4. Landutako mugimendua eta berezkoa. 3-12 urteko etapa.

5. Koreografiak.

6. Dantza eta adierazpena haur hezkuntzan.

7. Unitate Didaktiko baten sorkuntza

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


OINARRIZKOA

 -Abraldes, J.A. y Martinez, C. (2003): La expresión corporal a través de los juegos cantados en educación infantil y primaria. En Sanchez, G.,  Taberbero, B. F.J. Coterón, Llanos, C. Y

-Berge, Y.,(19982) "Vivir tu Cuerpo". Ed. Narcea

-Bernard, M.,(1985) "El Cuerpo". Ed.Paidos

-Blández, J. (2005): La utilización del material y del espacio en Educación Física. Barcelona. Inde

-Castañer, M. (2000) Expresión Corporal y Danza. Madrid Inde

-Gonzalez, L(1982)., "Psicomotricidad profunda. La expresión sonora". Ed. Miñon

-Joyce, M., (1987) "Técnica de danza para niños". Ed. Martinez Roca

-Learreta,  Actas del I Congreso internacinal de Expresión Corporal y Educación: Expresión, Creatividad y movimiento (pp296-300): Zamora:Amarú.

-Learreta, B., Ruano K., Sierra, A. (2006) Didáctica de la expresión corporal. Talleres Monográficos. Ed. Inde

-Motos, T.,(1983) "Iniciación a la expresión corporal". Ed. Humanitas

-Pelegrin, A. (2000): Raíz de Amor. Madrid Alfaguara

-Ruano, K. Berriopedro, M.I.(2012) La influencia de la Expresión Corporal sobre las emociones. Madrid. Editorial Académica Española

-Ruano, K. y Sanchez, G. (2009), Expresión Corporal y educacion. Madrid Wanceulem

-Schinca M. (1983),"Psicomotricidad, ritmo, y expresión corporal" Ed. Escuela Española

-Stokoe, P., (1981) "La expresión corporal" Ed. Paidos 

OSAGARRIA

-Corpas FJ y otros,(1991) "Educación Física. Manual para el profesor". Cap.V. Ed. Aljibe

-Guilford y otros,(1983) "Creatividad y educación". Ed. Paidos 

-Hebe, M.,(1988) "Los Organizadores del Desarrollo Psicomotor". Ed. Cinco 

-Lamour, H.,(1980) "Pèdagogie du ryhme" Ed. EPS 

-Levieux, F.,(1990) "Expression corporelle". Revue EPS 

-Meunier, J., (1991)"Musique et mouvement" Ed. Vigot

-Molina, D.,(1975) "Psicomotricidad". Ed. Losada 

-Ossona, P., (1984) "La educación por la danza". Ed. Paidos 

-Pikler, E., (1985)"Moverse en libertad". Ed. Narcea 

-Santiago, P., (1985) "De la expresión corporal a la comunicación interpersonal". Ed. Narcea

-Ventosa, V.J. (2004):Métodos activos y técnicas de participación. Madrid CCS 

 

Gora

Hizkuntzak

Euskara/Gaztelania

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

 

Gora